ضرورت حضور مردم در جلسات معرفت افزایی و آگاه بخشی

خطیب جمعه کرمان از مردم خواست برای انتخابات آگاهیشان را افزایش دهند و افرادی را اننخاب کنند که جز خدمت رسانی هدفی ندارند.

ضرورت حضور مردم در جلسات معرفت افزایی و آگاه بخشیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام شیخ بهایی خطیب جمعه کرمان ضمن دعوت همگان به تقوی الهی گفت: تقوی خلاصه میشود در ترک محرمات و انجام واجبات و اینکه دستورات خداوند را انجام دهیم.

حجت الاسلام شیخ بهایی افزود: تقوی به چند نمونه تقسیم میشود فردی خانوادگی و اجتماعی و در برخورد با هر گروه بایست رعایت تقوی شود.

خطیب جمعه کرمان بیان داشت:اسلام در قدم اول با جهل مبازره میکند و انسان باید بداند وآگاه باشد.

حجت الاسلام شیخ بهایی تصریح کرد: اسلام در قدم ابتدایی علم را معرفی کرد برای خروج از نادانی و جهل افراد و در این امر صحبت از تعلیم و قلم و قرائت به نام پروردگار است.

او افزود: انسان با علم تولدی دیگر پیدا میکند و این امرمنحصر در دین نیست و کل عالم هستی در دست بشر است و باید درمسیر صحیح قرار بگیرد و بهترین علم، علم و آگاهی به توحید است.

خطیب جمعه شهر کرمان بیان داشت:اگر علم در مسیر درست قرار نگیرد پاسخ درستی نخواهد داشت و لازمه رسیدن به عمل پس از آگاهی یافتن و علم آموزی، تقوی است.

او تصریح کرد: مَثَل افرادی که علم را تنها می آموزند و بهره عملی نمیبرند مثل الاغی است که تنها بار کتاب را میبرد و از علمش هیچ بهره کاربردی نمیگیرد.

او افزود:علمی که در مسیر حق قرار نگیرد ایجاد مفسده خواهد کرد و نمونه فعلی آن ظالمانی هستند که اکنون در جای جای دنیا میتوان‌ مشاهده کرد.

حجت الاسلام شیخ بهایی افزود: درد جامعه امروز بشری این است که برخلاف همه پیشرفت‌های حیرت‌انگیزکه دارد، اما جنایاتی حیرت‌انگیزهم دارد که هیچ نمونه ندارد و این نتیجه علم بی عمل است.

خطیب جمعه شهر کرمان گفت: هر کس عمیق درک‌کند و بداند و آگاهی یابد یقینا به عمل هم خواهد رسید و گرنه علم هم کوچ میکند و میرود.

او افزود: انسانی که علم را پیدا میکند میتواند به سمت خدا برود وگرنه سقوط خواهد کرد پس راه رسیدن به معبود علم همراه با عمل است.

حجت الاسلام شیخ بهایی در خطبه دوم نیز با اشاره به اینکه مرگ و قیامت نزدیک است گفت:هر کس مسئول اعمال خود است.

خطیب جمعه کرمان بیان داشت: زمانی که مرگ فرا برسد هیچ فرصتی نیست و امکان جبران از دست میرود.

او با اشاره به وفات حضرت معصومه (س) گفت: این بانو به عشق برادرش مسیر طولانی را طی کرد، اما در مسیر موفق نشد و خداوند به حبران‌مخفی بودن قبر زهرای مرضیه این مرقد مطهر را محور قرار داد برای صدور اسلام از قم.

حجت الاسلام شیخ بهایی با اشاره به مناسبت راه اندازی شورای انقلاب فرهنگی تصریح کرد:تاسیس شورای انقلاب فرهنگی بسیارمهم بوده، اما آیا این نهاد نیاز‌های فرهنگی جامعه را برآورده کرده و در مقابل هجمه‌های فرهنگی نیز موثر بوده است و موفق عمل کرده است؟

خطیب جمعه کرمان با اشاره به گفت: دانشجویان ما نشان دادند که در ابعاد مختلف خوب عمل کردند و موفق بودند و نمونه هایی، چون هسته‌ای، ستاره خلیج فارس و طرح‌های مختلف صنعتی مشخص میکند که پیشرفت‌های خوبی در دانشگاه ها‌ی ما اکنون وجود دارد.

او با اشاره به اینکه دشمن در صدد تخریب موقعیت‌های دانشگاه‌ها است گفت:همت دانشجویان و دانشگاهیان ما جبران کرده است و در همه صحنه‌ها پیشتاز هستند و نقشه‌های دشمنان را بر ملا و پشت سر رهبری در حرکتند.

حجت الاسلام شیخ بهایی افزود:خنثی شدند نقشه دشمنان بر مسمومیت دانشجویان دانشگاه امیر کبیر به دست نیرو‌های امنیت وزرات اطلاعات بار دیگر نشان داد دشمنان ما درصدد بدبین کردن مردم نسبت به نظامند که عنایات خداوندمتعال راضی نشد که این توطئه موفق باشد و در نطفه خفه شد.

خطیب جمعه کرمان افزود:مساجد ما باید فعال شود و مردم ما باید در جلسات معرفت افزایی و آگاه بخشی حضور یابند و همه باید در مقابل دشمن هوشیار باشیم.

اوتصریح کرد:در مقابل کم کارهایمان باید جوابگو باشیم و هنر این است که با کمترین امکانات خدمت کنیم.

حجت الاسلام شیخ بهایی بیان داشت: اکنون که ثبت نام در انتخابات مجلس آغاز شده کسانی که واقعا در توان خود خدمت رسانی را نمی بینند برای جلوگیری از هزینه‌های زیاد برای بیت المال حتی برای ثبت نام هم حاضر نشوند.

او از مردم خواست برای انتخابات آگاهی اشان را افزایش دهند و افرادی را اننخاب کنند که جز خدمت رسانی هدفی ندارند.

خطیب جمعه کرمان از مسئولین شهر کرمان خواست مدیریت بحران در زمان بارندگی را برای پیشگیری از حوادث قبل فراموش نکنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار