ظریف:

سلیمانی پیشنهاد ماندن در آمریکا را رد کرد

وزیر خارجه گفت: بار‌ها به ایشان پیشنهاد شد به جای برگشتن به کشور و یا در زندان ماندن بپذیرد که در آمریکا بماند و این استاد وطن پرست ما این کار را انجام نداد.

سلیمانی پیشنهاد ماندن در آمریکا را رد کردبه گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران امشب (شنبه) ۱۶ آذر ماه در بدو ورود مسعود سلیمانی به فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران روز دانشجو را تبریک گفت و افزود:  بسیار خوشحالیم در روز دانشجو یکی از بزرگ‌ترین اساتید و دانشمندان کشور به کشور بازگشتند.

او ادامه داد: ۱۴ ماه است آقای سلیمانی استاد ارزنده کشور ما بدون هیچ دلیلی گروگان نیرو‌های آمریکایی بود و توسط آمریکایی‌ها بعد از اینکه به ایشان ویزا دادند و برای تحقیقات علمی در بالاترین موسسه علمی آمریکا دعوت کردند، یک استاد دانشگاه با ۵۰۰ مقاله علمی را بی دلیل دستگیر کردند و امروز برای ما در وزارت خارجه روز خوشی است که پایان این ۱۴ ماه سختی بی نهایت برای آقای سلیمانی، خانم و خانواده محترمشان پایان یافته است و به آغوش کشور بازگشتند.

ظریف اظهار کرد: استادی که بار‌ها به ایشان پیشنهاد شده در این دوره که به جای برگشتن به کشور و یا در زندان ماندن بپذیرد که در آنجا (آمریکا) بماند و این استاد وطن پرست ما این کار را انجام نداد و افتخار می‌کنم امروز در خدمت این مرد بزرگ هستیم و ایشان به جامعه علمی کشور و خانواده عزیزش برگشته است. به سرکار خانم دکتر ربیعی که ۱۴ ماه پیگیری کردند و جامعه دانشگاهی کشور که پیگیر موضوع بودند، تبریک می‌گویم.


بیشتر بخوانید: تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا رقم خورد


وزیر خارجه همچنین گفت: از شورای عالی امنیت ملی و قوه قضاییه و دستگاه‌های امنیتی تشکر می‌کنم که تصویب کردند که ما بتوانیم این روز خوب را داشته باشیم با تبادل یک زندانی آمریکایی که به جرم جاسوسی در ایران زندان بود و براساس رأفت اسلامی امروز صبح مورد بخشش قرار گرفت و به آمریکا بازگشت و در برابرش ما امروو این استاد بزرگوار را در ایران داریم.

ظریف با تبریک روز دانشجو تأکید کرد: از آقای سلیمانی که این ۱۴ ماه را تحمل کردند و نشان دادند ایرانی یعنی چه تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: آقای سلیمانی فردا هم اولین سخنرانی شان را در دانشگاه انجام خواهند داد تا به آمریکایی‌هایی که گفته بودند کاری می‌کنیم که دانشگاه و تحقیق را فراموش کنید نشان دهد یک دانشمند وطن پرست ایرانی نه کشورش را فراموش می‌کند، نه دانشگاه را فراموش می‌کند و نه تحقیق را و با علم و فناوری باعث رشد و بالندگی این کشور خواهد شد.

وزیر امورخارجه همچنین تأکید کرد: آمریکا در طول ۴۰ سال گذشته تلاش کرده جلوی پیشرفت ایران را بگیرد، فشار حداکثری آمریکا هدفش این بوده که جلوی پیشرفت ما را بگیرد. در این پنج ساعتی که در هواپیما همراه آقای سلیمانی بودم بیشترین چیزی که این زندان بانان و قضات آمریکایی را عصبانی می‌کرده میزان دستاورد‌های علمی این استاد دانشگاه بوده است و این نشان می‌دهد علم و پیشرفتی که مردم ما توانستند با اعتماد به نفس به آن دست پیدا کنند بزرگترین خار بر چشمان کسانی است که خوبی این مردم را نخواسته اند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار