نخستین جشنواره پسته همزمان با بازگشایی نمایشگاه توانمندی‌های مشاغل خانگی و ادوات کشاورزی در شهرستان خوشاب برگزار شد.

برگزاری نخستین جشنواره پسته در شهرستان خوشاببه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امان الله خدمتگزار فرماندار شهرستان خوشاب در نخستین جشنواره پسته شهرستان خوشاب گفت: ما در این شهرستان با تکیه بر حمایت از کارآفرینان و کشاورزان توانسته ایم تهدیدات دشمنان را تبدیل به فرصت‌های شغلی و ایجاد کسب و کار‌های جدید، در عرصه‌های مختلف کنیم.

او با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید تاکیدات بسیاری به موضوع سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارد گفت: ضروریست تا مسئولان دستگاه‌ها نیز برای تعریف پروژه‌های اقتصاد مقاومتی اهتمام داشته باشند و همه ما در هر مسئولیتی بایستی در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش آفرین باشیم.
 
 خدمتگزار تصریح کرد: بخش عمده اقتصاد این شهرستان بر پایه کشاورزی و دامپروری است که با اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی بخش اقتصاد روستایی رونق بیشتری می‌گیرد.

فرماندار خوشاب گفت در سال جاری ۲۴ هزار تن پسته از هشت هزار هکتار باغ بارور این شهرستان برداشت شده است که با ۱۱ هزار هکتار باغ پسته از نظر سطح زیر کشت رتبه دوم را در خراسان رضوی دارد.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی از جمله ۹۵ هکتار زمین در ناحیه صنعتی شهرستان خوشاب آماده واگذاری است، که همه مسئولان و بانک‌ها این آمادگی را دارند که با همت مدیران محترم استانی در حوزه اشتغال فراگیر پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

فرماندار شهرستان خوشاب با اشاره به اینکه ما بعنوان نماینده عالی دولت، آمادگی کامل برای حمایت از همه کشاورزان، کارآفرینان و سرمایه گزاران را در شهرستان داریم گفت: برای حمایت از این مجموعه در سطح استان انسجام و همدلی خوبی است که در راس آن استاندار محترم با مطرح کردن در چارچوب "طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی" با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی از سوی دستگاه‌های اجرایی و مشارکت مردم و نهاد‌های مردمی پروژه‌های کارآفرینی راستای اقتصاد مقاومتی مورد حمایت قرار می‌گیرد.

 خدمتگزار با بیان اینکه مقام معظم رهبری نزدیک به یک دهه، یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده در بیاناتشان موضوعاتی پیرامون مسائل اقتصادی بوده است، افزود: ایشان بخش مهمی از جهاد اقتصادی را مسأله تولید ملی و پایدار در کشور مطرح و با نامگذاری امسال به نام رونق تولید به دلیل تمرکز دشمن بر تحریم‌ها و سیاست‌های خصمانه، بر تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بار‌ها به این موضوع بر راستای ایجاد یک زنجیره کامل برای پیشرفت و توسعه اقتصادی جهت بالا بردن توان مقاومتی کشور تأکید کرده اند.

او با اشاره به اینکه کاهش وابستگی‌های نفتی یکی از مهمترین توصیه‌های رهبری در امر استقلال اقتصادی در کشور است افزود: ما در شهرستان خوشاب با تکیه بر حمایت از کارآفرینان و کشاورزان توانسته ایم تهدیدات دشمنان را تبدیل به فرصت‌های شغلی و ایجاد کسب و کار‌های جدید، در عرصه‌های مختلف کنیم.

نماینده عالی دولت در خوشاب گفت: با توجه به نزولات پارسال و شرایط خوب بارندگی، کشاورزان خوشابی توانستند هشت برابر بیشتر گندم برداشت کنند که در کنار دیگر محصولات از قبیل پسته، تخمه آجیلی، زیره، انگور، خربزه، پنبه، زعفران و مویز رتبه خوبی در تولیدات محصولات کشاورزی در شهرستان‌های سطح استان داشته ایم.

انتهای پیام//ع. ظ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.