تاهیتی، محل برگزاری مسابقات موج سواری المپیک ۲۰۲۴

کمیته برگزاری المپیک ۲۰۲۴ پاریس جزیره تاهیتی در قاره اقیانوسیه را به عنوان محل برگزاری مسابقات موج سواری المپیک تأیید کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، برگزارکنندگان المپیک ۲۰۲۴ پاریس، جزیره تاهیتی واقع در اقیانوس آرام جنوبی را به عنوان محل برگزاری مسابقات موج سواری تایید کردند  و به این ترتیب این جزیره یک قدم به میزبانی  این مسابقات در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس نزدیک تر شده است.

در فاصله کمتر از پنج سال مانده به آغاز المپیک پاریس ۲۰۲۴، هیئت اجرایی این بازی ها، تاهیتی را که در ۱۵.۷۰۰ کیلومتری پایتخت فرانسه واقع شده است پیش از چهار داوطلب دیگر به عنوان محل برگزاری مسابقات موج سواری انتخاب کرد.

اگر این پیشنهاد توسط هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک (IOC) پذیرفته شود، این دورترین فاصله بین رقابت‌های یک دوره المپیک در تاریخ این رویداد خواهد بود.

بیاریتز پیس باسک، لاکانا، بوردو میتروپول، لا تورکه، حسسگور، سیگنوز و کاپبرتون نیز پیشنهاداتی را برای میزبانی مسابقات موج سواری بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ ارائه داده بودند.

در بیانیه‌ای، پاریس ۲۰۲۴ ادعا کرد که تاهیتی "به خصوص به دلیل شرایط استثنایی رقابت که در اختیار ورزشکاران می‌گذارد، برجسته و ممتاز بوده است".

برگزار کنندگان المپیک از حمایت فدراسیون بین المللی موج سواری (ISA)  نیز برخوردار است.

اگر با این پیشنهاد  موافقت شود، خانه‌های موقت به عنوان دهکده ورزشکاران موج سوار در تاهیتی که با هواپیما ۲۳ ساعت با پاریس فاصله دارد تشکیل خواهد شد.

پاریس ۲۰۲۴ فاش کرد که این خانه‌ها پس از مسابقه برچیده می‌شوند و در تاهیتی و جزایر به عنوان مسکن اجتماعی بازسازی می‌شوند.


بیشتر بخوانید:

دفاع رئیس فدراسیون وزنه برداری اروپا از اعطای میزبانی به روسیه

قهرمان المپیکی ایران در فیجی به مشکل خورد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.