برخورد با ۹۴ کارمند متخلف در شهرداری/مراجعه شهردار منطقه ثامن به دادسرا شاید ماهی ۱۰۰ بار اتفاق بیفتد!

شهردار مشهد گفت: اینکه شهردار منطقه ثامن به دادسرا برود شاید ماهی ۱۰۰ بار اتفاق بیفتد چراکه در این منطقه ۲۵ سال سابقه دارد و پرونده‌های مختلفی وجود دارد که باید با حضور شهردار منطقه بررسی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا کلایی شهردار مشهد در حاشیه نشست خبری پرسش و پاسخ با اصحاب رسانه در خصوص مقابله با فساد گفت: به منظور اجرای مصوبه مقابله با فساد و شفاف سازی در شهرداری کمیته‌ای تشکیل شده که در جلسات هفتگی به موضوع گزارش شده رسیدگی و به سه روش با فرد خاطی برخورد می‌شود.

او ادامه داد: عده‌ای تذکر و اخطار می‌گیرند که شمار آن‌ها ۴۹ نفر بوده، برخی‌ها جابه جا می‌شوند که در مورد ۱۶ نفر اعمال شده و در نهایت به هیئت تخلفات اداری معرفی می‌شوند که تا کنون ۲۷ نفر به این هیئت ارجاع داده شده اند که در مجموع ۹۴ نفر را شامل می‌شود.

شهردار مشهد گفت: اینکه شهردار منطقه ثامن به دادسرا برود و با مقام قضایی صحبت کند امری عادی است و شاید ماهی ۱۰۰ بار اتفاق بیفتد چراکه اتفاقات رخ داده در این منطقه ۲۵ سال سابقه دارد و پرونده‌های مختلفی وجود دارد که باید با حضور شهردار منطقه و مدیران شهری بررسی شوند.
 


کلایی افزود: از سوی دیگر به دنبال راه اندازی سامانه «چشم شهر» هستیم که با اعتبار زیاد ۱۴۰ میلیارد تومانی دی ماه کلید خورد.

او در خصوص بازداشت و احضار برخی مدیران شهرداری نیز تصریح کرد: ما باید بین کار کردن و پرداختن به حاشیه‌ها یکی را انتخاب کنیم لذا، چون کار می‌کنیم فرصت به حاشیه‌ها را نداریم و بیشتر حاشیه‌ها از سر بی اطلاعی است.

شهردار مشهد گفت: ما به دنبال برخورد با سرشاخه‌های فساد در شهرداری هستیم که بیشتر آنان افرادی در خارج از مجموعه هستند.

کلایی افزود: اینکه گفته می‌شود معاون پارلمانی شهردار هم بازداشت شده است اشتباه است؛ اولاً اینکه ما معاون پارلمانی نداریم و دوماً او برای توضیح مباحثی به پارلمانی احضار شده است و این به معنای بازداشت نیست.

او با اشاره به مدیران مؤسسه شهرآرا تصریح کرد: من از ابتدا با فعالیت‌های بازرگانی مؤسسه مخالف بودم با این حال مباحثی مطرح شده که بی تردید دستگاه قضایی پس از بررسی و رسیدگی حکم آن را خواهد داد.

شهردار مشهد بازهم انتخاب معاون فرهنگی شهرداری را به موکول انداخت و گفت: اینکه می‌گویید شایعاتی مبنی بر فشار‌های بیرونی و تهدید به استیضاح وجود دارد که فلانی انتخاب بشود یا نه، بیشتر شبیه یک جوک است.


انتهای پیام//ف. س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.