روز‌های خوب پرسپولیس با زوج محبوب برانکو / سیدجلال و شجاع یعنی کلین‌شیت

پرسپولیس در دوران برانکو توانست ۷ جام قهرمانی را به کلکسیون افتخارات خود اضافه کند و بدون‌شک نقش خط دفاعی نفوذناپذیر با رهبری سیدجلال حسینی در رسیدن به این موفقیت غیرقابل انکار است.

روز‌های خوب پرسپولیس با زوج محبوب برانکو / سیدجلال و شجاع یعنی کلین‌شیتبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از آمدن کالدرون شرایط کاملا تغییر کرد و سیدجلال از یک بازیکن تاثیرگذار در ترکیب سرخ‌ها به نیمکت تبعید شد. سیدجلال در ۲ هفته آغازین لیگ در ترکیب اصلی قرار گرفت، اما از هفته سوم بود که با تصمیم کالدرون او نیمکت‌نشین شد و از هفته سوم تا پایان هفته نهم فقط ۷ دقیقه فرصت حضور در ترکیب سرخ‌ها را به دست آورد. در روز‌های نیمکت‌نشینی کاپیتان، پرسپولیسی‌ها ۳ بار طعم باخت را چشیدند و همین مسئله باعث شد تا کالدرون دست به تغییراتی در ترکیب تیمش بزند. یکی از این تغییرات بازگشت سیدجلال به قلب خط دفاع و شکل‌گیری زوج مورد علاقه برانکو در خط دفاعی بود. در هفته دهم سیدجلال به ترکیب برگشت و در‌کنار شجاع خلیل‌زاده توانست یک کلین‌شیت دیگر به آمار سرخ‌ها اضافه کند. در هفته یازدهم هم سیدجلال در ترکیب اصلی قرار گرفت، اما این بار پرسپولیس با یک گل بازی را به نفت م. سلیمان واگذار کرد. بعد از لغو بازی سرخ‌ها در هفته دوازدهم سیدجلال در هفته سیزدهم مقابل ذوب‌آهن باز‌هم در ترکیب اصلی قرار گرفت که نتیجه آن ثبت یک کلین‌شیت دیگر بود.

در هفته چهاردهم کالدرون در یک تصمیم عجیب و غیرمنتظره حسینی را بار دیگر به نیمکت فرستاد و پرسپولیس در غیاب کاپیتان یکبار دیگر در ثبت کلین‌شیت ناکام ماند و علی‌رغم برد مقابل گل‌گهر یک‌بار دروازه خود را باز شده دید. بعد از یک بازی نیمکت‌نشینی، سیدجلال مقابل سایپا بار دیگر به خط دفاع سرخ‌ها برگشت و این بازگشت یک کلین‌شیت و یک برد دیگر را به دنبال داشت. سیدجلال در لیگ نوزدهم در ۶ بازی به عنوان بازیکن ثابت به میدان رفته که حاصل آن ۴ کلین‌شیت بوده؛ آماری که نشان می‌دهد سن و سال و برای سید جلال فقط یک عدد است و کاپیتان محبوب سرخ‌ها می‌تواند در تیم کالدرون هم همان نقشی را ایفا کند که ۳ سال در تیم برانکو داشت. هماهنگی سیدجلال و شجاع در قلب دفاع پرسپولیس به سان هدیه‌ای است که برانکو از خود برای کالدرون به جا گذاشته و این مربی آرژانتینی باید از این هدیه ارزشمند به بهترین شکل ممکن استفاده کند. استفاده از یک ترکیب ثابت و هماهنگ در خط دفاع پرسپولیس می‌تواند برگ برنده کالدرون در نیم فصل دوم باشد و حتی پرسپولیس را به چهارمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر نزدیک کند. ناگفته نماند که پرسپولیس و کالدرون، در نیم فصل دوم کمال کامیابی‌نیا را هم خواهند داشت و قرار گرفتن کمال به عنوان هافبک دفاعی می‌تواند یکبار دیگر مثلث دفاعی سرخ‌ها در کامل کند و پرسپولیس کالدرون به مانند پرسپولیس برانکو با یک دژ غیرقابل نفوذ مقابل رقبا بایستد. دژی که با بیرانوند و در صورت لزوم رادوشوویچ آماده، کامل‌تر می‌شود و کار رقبا را برای رسیدن به درواز‌ه سرخ‌ها سخت‌تر و سخت‌تر می‌کند.

منبع:خراسان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.