مراسم تجلیل از شیخ زکزاکی در حرم مطهر رضوی برگزار می شود

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی گفت: ویژه برنامه تجلیل از شیخ زکزاکی رهبر نهضت اسلامی نیجریه با حضور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌ الاسلام و المسلمین حسین شریعتی‎نژاد معاون تبلیغات آستان قدس رضوی گفت: شیخ زکزاکی با تأثیر از انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی (ره)، شیعه شد و با تأسیس جنبش اسلامی نیجریه، ۳۰۰ مدرسه اسلامی در نیجریه و کشور‌های همسایه آن تأسیس کرد.
 
او ادامه داد: او مؤسسات خیریه‌ای برای ارائه خدمات مالی، درمانی و آموزشی به شیعیان راه‌اندازی کرده است.

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی گفت: در سال ۱۳۹۴ و در جریان حمله نیرو‌های ارتش نیجریه به مراسم اربعین جنبش اسلامی نیجریه، ده‌ها تن کشته شدند و شیخ زکزاکی و همسرش نیز در دی ماه ۱۳۹۴، در جریان حمله نیرو‌های ارتش نیجریه به حسینیه بقیةالله در شهر زاریا که منجر به کشته و مجروح‌ شدن تعدادی از شیعیان شد، دستگیر و زندانی شدند.

حجت‌ الاسلام و المسلمین  شریعتی‎نژاد افزود: به همین مناسبت به منظور تجلیل از شیخ زکزاکی رهبر نهضت اسلامی نیجریه ویژه‎ برنامه ای در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است، این مراسم سه شنبه ۲۶ آذرماه بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: در این مراسم حجت‌ الاسلام عباسی رئیس دانشگاه بین‌ المللی جامعه المصطفی به ایراد سخنرانی و میثم مطیعی برای آزادی این مبارز مسلمان به قرائت دعای توسل می‌پردازد.
 
انتهای پیام//ح. ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
مرسی از اطلاع رسانیتون