با حضور وزیر اسبق امور خارجه همایش زبر الحدید با انگیزه هم اندیشی جوانان مذهبی فعال جهان اسلام برای تاثیرگذاری در آزادسازی رهبران دینی جهان اسلام در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه گفت: جنگ ۴۰ سال گذشته استکبار با انقلاب اسلامی جنگ با قدرت منطق امام راحل بود.
 
او تصریح کرد: موجی که انقلاب اسلامی و امام راحل ایجاد کرد و مقام معظم رهبری آنرا دنبال می‌کند یک حرکت عدالتخواهانه، ظلم ستیز و حمایت از مظلوم است.  
 
وزیر اسبق امور خارجه گفت: استکبار فریاد‌های عدالتخواهی ونظم بر نظام حاکم را دید و این فریاد‌های امام راحل بود که دین اسلام را به جهان بشریت برگرداند.

متکی افزود: ناراحتی استکبار از قیام و انقلاب امام نیست، ناراحتی آن‌ها از این است که نظام اسلامی در حال جهانی شدن است و دین اسلام به یک تحول جهان بشریت تبدیل شده است .

محمد رضا بیات مسئول برگزاری این همایش نیز گفت: این همایش با هدف حمایت از شیخ ابراهیم زکزکی رهبر مسلمانان نیجریه و بررسی ابعاد سیاسی و حقوقی اقدامات دولت نیجریه برگزارشد. 
 
او ادامه داد: در این همایش دانشجویان دانشگاه رضوی بدنبال پیگیری دستگاه‌های حقوق بشر دنیا و دستگاه‌های قضا کشور برای آزادی شیخ زکزکی و افرادی که در اسارت هستند.
 
 در حاشیه این همایش طوماری برای حمایت و آزادی شیخ زکزاکی به قوه قضاییه نوشتند و شرکت کنندگان آنرا امضاء کردند.
 
 
انتهای پیام//ف.ص
 
 

برگزاری همایش زبرالحدید در دانشگاه علوم اسلامی رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.