دانشگاه فردوسی دارنده رتبه اول پذیرش دانشجویان خارجی در کشور

دانشگاه فردوسی مشهد با پذیرش یک هزار و ۷۵۰ دانشجو توانسته رتبه نخست جذب دانشجویان خارجی را در بین دانشگاه‌های کشور بدست آورد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه فردوسی در جمع سفرای عراق، پاکستان و افغانستان در مشهد گفت: علاوه بر این دانشجویان، یک هزار زبان آموز فارسی هم در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی تصریح کرد: دانشگاه فردوسی در رتبه ۱۶ تولید علم جهان قرار دارد و در ۱۲ کشور دفتر و نمایندگی دانشگاه فعال است.

عبدالغفور لیوال سفیر افغانستان گفت: با جمعیت جوانی که افغانستان دارد، دانشجویان این کشور سفرای فرهنگی در کشور‌های دیگرهستند؛ تلاش می‌کنیم که به بیشتر دانشگاه‌های ایران سری بزنم و سفر خود را به مشهد آغاز کردم تا دیداری با ۳۰ درصد دانشجویان افغانی این دانشگاه داشته باشم.

سعد جواد قندیل سفیر عراق گفت: حضور ۹ میلیون زائر ایرانی و عراقی در اماکن مذهبی دو کشور نشان از روابط بالای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دو کشوردارد و عراق، دانشگاه فردوسی را به عنوان یکی از دانشگاه‌های معتبر در بین دانشگاه‌های بزرگ می‌داند.

رفعت مسعود سفیر پاکستان گفت: زبان اصلی مردم منطقه در سال‌های گذشته فارسی بود و کلمات فارسی را می‌توان در اشعار اقبال لاهوری پاکستانی به روشنی دید و امیدواریم با حضور دانشجویان دو کشورو ایجاد شعبه‌های علمی و فرهنگی در راه توسعه علمی و زبان فارسی قدم‌های موثری برداریم.

سفرای عراق، افغانستان و پاکستان از موزه دانشگاه فردوسی، مرکز فناوری‌های پیشرفته و کتابخانه دانشگاه بازدید کردند.

انتهای پیام//م. پ
 

دانشگاه فردوسی مشهد رتبه نخست  پذیرش دانشجویان خارجی  را داراست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.