انسان‌های اولیه چند سال عمر می‌کردند؟

دانشمندان طول عمر برخی از گونه‌های منقرض شده انسان کهن و حیوانات را با کمک دی‌ان‌ای کشف شده در بقایای آن‌ها محاسبه کرده‌اند.

انسان‌های اولیه چند سال عمر می‌کردند؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،براساس تحقیقات اخیر صورت گرفته توسط محققان، "عموزادگان" تکاملی ما، نئاندرتال‌ها و دنیسووان ها، به سن ۳۸ سالگی می‌رسیدند. از طرف دیگر ماموت‌های پشمالو تا ۶۰ سال زندگی می‌کردند.

محققان در استرالیا دی‌ان‌ای گونه‌های زنده مثل نهنگ‌ها را که رکورد‌های کمی از آن موجود است تحلیل کردند.

به گفته آن‌ها نهنگ قطبی یا «سر قوسی» ممکن است طولانی‌ترین عمر را در میان پستانداران داشته باشد و عمرش به ۲۵۰ سال برسد. تاکنون تعیین طول عمر بسیاری از حیوانات به‌خصوص آن‌هایی که عمر درازی دارند دشوار بوده است.

بنجامین مین از «سازمان سی‌اس‌آی‌آر» در کرالی استرالیا گفت: «دانستن طول عمر یک حیوان منقرض شده می‌تواند شناخت بهتری از اکولوژی آن‌ها به دست دهد.»

«اگر یک گونه در حیات‌وحش به حداکثر طول عمر طبیعی نمی‌رسد، ممکن است نشانه آن باشد که فشار‌های محیط در حال راندن این گونه به سوی انقراض است.»

سقف سنی بعضی از حیوانات در این مطالعه

ماموت پشمالو - ۶۰ سال
کبوتر مسافر - ۲۸ سال
لاک‌پشت جزیره پینتا - ۱۲۰ سال
نهنگ قطبی - ۲۶۸ سال
شامپانزه - ۳۹.۷ سال

از کجا می‌دانیم؟

دانشمندان از دی ان‌ای برای تخمین طول عمر گونه‌ها استفاده کردند و تغییرات در بخشی از دی ان‌ای که به کهولت مربوط است را بررسی کردند. این «ساعت‌های دی ان ای» برای پیش‌بینی حداکثر سن حیوانات زنده یا منقرض به کار گرفته شد.

محاسبه طول عمر خویشاوندان نزدیک ما سرنخ‌هایی به دست می‌دهد از اینکه پزشکی مدرن و تغییرات در سبک زندگی ما چگونه می‌تواند به افزایش عمر کمک کند. در ۲۰۰ سال گذشته، متوسط طول عمر انسان بیش از دو برابر شده است.

منبع: آنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
خیلی بد بود اسلن خوشم نیومد
Iran (Islamic Republic of)
fshdhxh
۱۴:۲۵ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
از نظر من انسان اولیه بیشتر گیا ه خوار بود ه مثل بقیه حیوانات گوشت خور دندان میش نداره مگر نباید دندان داشته باشه که بتونه گوشتو راحت پاره پاره کنه
Iran (Islamic Republic of)
fshdhxh
۱۴:۲۲ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
اینها همش اشتباه اگر این جوری چه طوری این همه سال عمر کرده یا چنگیز و کورش چه جوری تنوستن این همه قدم رو بگیرن اونا از یک به جای دیگه برای حمله چه طوری منتقل میشود تا میخواست این همه قدم رو بگیره اگر بخواست یک قله بگرن حدقل 1یا 3 زمان میخواست حتما نوح کم عمر کرده

تازه انسان گذشته غذای سالم بدون مواد شیمیایی میخوردن تحرک زیاد داشتن امواج وجود نداشت اونه 30 عمر
ادم حالا همه مواد شیمیایی بی تحرکی تنبل و یک نشینی مستقیم در برابر امواج و الودگی هوا و غذای اماده قرار داره بیشتر عمر میکن اینها همش حرفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
وقتي امام زمون ظهور كنه هيشكي كمتر از هزار سال عمر نميكنه
آخرین اخبار