مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان گفت: حدود ۷۵۰۰ کودک لرستانی با سوء تغذیه مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، ناهید پرویزپور مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان  ظهر امروز در هجدهمین کنفرانس حقوق تخصصی کودک که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: از جمعیت یک میلیون و ۷۶۰ هزار و ۶۴۹ نفری لرستان، ۵۳۵ هزار و ۵۷۳ نفر را کودکان تشکیل می‌دهند.

پرویزپور با بیان اینکه ۳۰ درصد جمعیت لرستان کودکان هستند، افزود: ۵۲ درصد جمعیت کودکان را پسران و ۴۸ درصد را دختران تشکیل می‌دهد.

او گفت: ۱۵۹ هزار و ۹۱۹ نفر از کودکان لرستان زیر ۱۵ سال هستند.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان عمده‌ترین چالش کودکان لرستان را کودکان کار، فرار از مدرسه، کودک همسری، فراهم نبودن فضا‌های آموزشی، تفریحی و عدم دسترسی به خدمات درمانی و بهداشتی عنوان کرد.

وضع نامناسب معیشت خانواده‌ها، کمبود آموزش‌های مهارت محور از دیگر مواردی بود که پرویز پور مطرح کرد و ادامه داد: مشکل دیگر کودکان وجود کودکان با نیاز خاص مانند معلولان و کم توان ذهنی است.

او با اشاره به اینکه حدود ۷۵۰۰ کودک لرستانی با سوء تغذیه مواجه هستند، تصریح کرد: چالش اصلی در مورد سوء تغذیه کودکان وجود مناطق صعب العبور و مناطق محروم است.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان دیگر چالش را وجود مشکلات روانشناختی کودکان عنوان کرد و گفت: در سیل فروردین ماه سال جاری کودکان با مشکلات روحی و روانی متعددی مواجه شدند.

پرویزپور دیگر معضل را تغذیه مناسب با شیر مادر عنوان و گفت: متاسفانه دستگاه‌های اجرایی استان با ساعت پاس شیر همکاری لازم را نمی‌کنند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.