معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سیل به اشتغال پایدار روستایی استان تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  اسد عبدالهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان اظهارداشت: این اعتبار بصورت تسهیلات کم بهره با اولویت حوزه‌های گیاهان دارویی، گردشگری و سنگ دراختیار استان قرار گرفته است.

او با اشاره به ظرفیت قابل توجه لرستان در بخش کشاورزی و منابع طبیعی افزود: ظرفیت استان در تولید برنج، باغات انجیر، انار و گردو چشمگیر است و در حوزه اشتغالزایی تاثیرگذار است.

او با بیان اینکه کشاورزی در لرستان به سمت محصولات پر سودتر حرکت کرده ادامه داد: اکنون تولید برنج در استان به حدی رسیده که باید از کشت بیشتر این محصول جلوگیری کرد.

عبدالهی ادامه داد: تاکنون بر خلاف ظرفیت قابل توجه این استان اقدام چندانی در حوزه گیاهان دارویی نشده که باید از این پتانسیل و فرصت نهایت استفاده شود.

او تاکید کرد: اکنون در چند منطقه استان که شرایط کشت گیاهان دارویی دارد، ۱۵ هکتارزیر کشت رفته و ۱۰۰ تن از محصولات این کشت‌ها نیز پیش فروش شده است.

عبدالهی به محصول مرغوب کشت زعفران در این استان اشاره کرد و گفت: علاوه بر ۱۰۰ هکتار زمین زیر کشت زعفران در استان با هماهنگی منابع طبیعی در ۲ منطقه دیگر استان نیز این محصول کشت می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: لرستان ظرفیت قابل توجهی در زمینه رونق کشاورزی و اشتغالزایی در این حوزه دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.