فعالیت ۲۸۰۰ تعاونی در استان لرستان/تشریح برنامه های هفته تعاون

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان در اولین روز از هفته تعاون از فعالیت ۲۸۰۰ تعاونی با ۲۸ هزار عضو در استان لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان در اولین روز از هفته تعاون از فعالیت ۲۸۰۰ تعاونی با ۲۸ هزار عضو در استان لرستان خبر داد و گفت : بیش از هزار و ۴۰ تعاونی در جشنواره ثبت نام کردند که در نهایت ۲۴ تعاونی با گرایش‌های برتر انتخاب شد که از استان لرستان نیز یکی از تعاونی‌ها به عنوان برتر مورد تجلیل قرار گرفت.

وی افزود:در زمینه جلب مشارکت روستائیان نیز ۸۹ تعاونی با هزار و ۴۶ عضو و اشتغال ۹۲۷ نفر تشکیل داده ایم که در بحث اشتغال روستایی شاهد مهاجرت معکوس از شهر به روستا‌ها هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان تصریح کرد:از ظرفیت آموزش و پرورش در راستای تشکیل تعاونی‌های آموزشی بهره خواهیم برد، ۱۲ تعاونی در زمینه صیانت از منابع طبیعی، ۱۱ تعاونی باغبانی و همچنین ۱۵ شرکت با گرایش باغبانی تشکیل شده است.

آشتاب به تشکیل تعاونی آب بر در استان اشاره کرد و گفت: حجم کل زمین‌هایی که آبیاری نوین را در قالب آب بران عملیاتی کرده اند حدود ۱۰ هزار هکتار است.

وی از افتتاح ۲۰ شرکت تعاونی در این استان همزمان با هفته تعاون خبر داد.

علی آشتاب گفت:کار گروهی و جمعی یکی از فرصت‌هایی که باید به آن پرداخته شود، برای تقویت این مهم در استان باید سرمایه‌های مادی کنار آن قرار بگیرد تا زمینه آن فراهم شود.

وی از برگزاری   جشنواره تعاونی‌ها و تعاونگران برتر در لرستان خبرداد و به تشریح برنامه های هفته تعاون پرداخت.

تجدید میثاق با شهدا و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان لرستان  و همچنین برنامه‌های فرهنگی‌_ ورزشی برای بخش تعاونی پیش بینی شده است.

ضرورت تقویت حوزه تعاون برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در لرستان

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان همچنین در مراسم افتتاح طرح‌های تعاونی لرستان در در هفته تعاون  با تاکید بر تقویت حوزه تعاون در استان،گفت : حوزه تعاون باید جان تازه‌ای بگیرد و بخشی از اقتصاد را در جامعه متولی گری کند.

 محمود ثمینی با تاکید بر اینکه سهم مردم در اقتصاد کشور باید از طریق ایجاد تعاونی‌ها افزایش داد، عنوان کرد: وظیفه اصلی دولت فراهم کردن زیرساخت‌ها برای اقتصادی پویا و سرمایه گذاری برای تحول اقتصادی در جامعه است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با اشاره به اینکه بخش تعاون در جامعه فرهنگ سازی نشده است که باید نسبت به این موضوع اهمیت بیشتری داده شود، افزود: در رابطه با موضوع معرفی نقش تعاون و فرهنگ سازی نقش تعاون خیلی مجال کار را شاید پیدا نکرده ایم.

ثمینی با بیان اینکه مردم در حوزه‌های مختلف همواره پای کار بوده اند، عنوان کرد: مردم همواره عمده حوزه‌ها را پشتیبانی می‌کنند، اما در بخش اقتصاد و تعاون هنوز انسجام واقعی را شاهد نیستیم و این حوزه جایگاه خود را پیدا نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه بخش تعاون دولتی نیست، بخش خصوصی است که توسط خرده سرمایه گذار‌ها تشکیل می‌شوند، ادامه داد: تعاونی‌ها می‌توانند به تولید، رونق اقتصادی و اشتغال کشور کمک کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه تعاونی‌ها به افزایش سرانه درآمد در کشور می‌توانند کمک کنند، افزود: تعاونی‌ها به مشارکت انواع اقشار مردم در حوزه اقتصاد می‌توانند کمک کنند.

ثمینی با تاکید بر اینکه باید ارزیابی کنیم که چقدر در حوزه تعاون موفق بوده ایم، گفت: باید آسیب شناسی کنیم که چرا توفیقات حوزه تعاون زیاد نبوده است.

انتهای پیام/ب

سارا بابایی

برنامه هفته تعاون در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.