۵۴ خانوار ساکن حصیرآباد جابه جا می‌شوند

استاندار خوزستان گفت: جابه جایی ۵۴ خانوار حصیر آباد که در معرض خطر جدی قرار دارند باید در ۱۰ روز آینده نهایی شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با اشاره به احتمال رانش زمین در منطقه حصیرآباد گفت: جابه جایی ۵۴ خانوار که در معرض خطر جدی قرار دارند باید در ۱۰ روز آینده نهایی شود و به هر صورت که ممکن بود واحد‌های مسکونی آن‌ها به شهرداری تحویل داده شود.

او افزود: خانوار‌های موافق این کار این به شهر جدید رامین نقل مکان کنند و یا در صورت دریافت مبلغی با عنوان ودیعه، خانه‌ای که در آن ساکن هستند را تحویل شهرداری دهند تا پس از انجام مراحل قانونی تخریب شودو برای تردد این افراد به اهواز  خودرو‌های حمل و نقل عمومی در نظرگرفته می‌شود.

شریعتی بیان داشت: اهواز پس از مشهد بیشترین تعداد مناطق حاشیه نشین کشور را داردو اهواز دچار کستردگی است، به طوری که در کشور، پس از تهران، بیشترین وسعت را کلانشهر اهواز به خود اختصاص داده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: نبود نظارت جدی به وجود آماده، باعث هزینه‌های سنگین مدیریت شهری شده به این معنی که یک درآمد محدود در وسعت بسیار زیادی هزینه می‌شود تا جایی که شاهد کم شدن توان شهرداری در این رابطه هستیم.

این مقام مسئول گفت اگر ساخت و ساز‌ها در شهر اهواز متمرکز و متراکم بود، هزینه ارایه خدمات کمتر می‌شد امااکنون خلاف آن مشاهده می‌شود و سرمایه گذار جابه جایی ۸۱۱ واحد مسکونی در معرض خطر واقع در کوی منبع آب شناسایی شده و برای انجام آن دولت زمین مورد نیاز را نیز اختصاص داده است.

او ادامه داد: سرمایه‌گذار  قرار است تعداد واحد‌های بیشتری بسازد که با توجه به ضرورت جابه جایی ساکنان منطقه حصیرآباد این واحد‌ها را به این امر اختصاص خواهیم داد و دولت زمین‌های دیگری را در مناطق برخوردار به منظور تهاتر به سرمایه گذار اختصاص خواهد داد و در هفته آینده مذاکره با وزیر راه و شهرسازی برای انجام جابه‌جایی ۸۰۴ واحد مسکونی در معرض خطر منطقه حصیر آباد انجام می‌شود و در تفاهمی با این وزارتخانه اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

شریعتی گفت: حدود ۵ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی روستایی ناشی از خسارت سیل اوایل امسال خوزستان در حال ساخت است و در این بین تعداد ۱۹ هزار واحد تعمیر شده که در این آمار منازل شهری هم قرار دارد و تعداد یک‌هزار و ۴۵۰ واحد باید ساخته شود؛ البته این درحالی است که همه این واحد‌ها ناشی از خسارات زلزله مسجد سلیمان امسال نیستند و بخش عمده‌ای از آن مربوط به بافت فرسوده منطقه است و ۸  هزار و ۵۰۰ واحد دیگر نیز از سوی دولت برای تعمیرات اساسی مورد توجه قرار گرفته و با موافقت رییس سازمان برنامه و بودجه و همچنین مصوبه هیات دولت، قرار شد منابع مالی مورد نیاز برای ساخت حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی جهت نوسازی بافت مسجد سلیمان تامین شود و تعداد یکهزار واحد امسال، ۴ هزار واحد در سال دیگر و تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ واحد دیگر تا سال ۱۴۰۰ تکمیل و ساخته شوند.

استاندار خوزستان اظهار داشت: دولت برای هر واحد مسکونی مبلغ ۱۷۰ میلیون ریال کمک بدونعوض پرداخت می‌کند و همچنین با احتساب ایجاد زیرساخت‌ها، دولت برای هر واحد مسکونی ۲۵۰ میلیون ریال اختصاص داده و در کنار آن مبلغ ۶۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار