مسی رکورد پله را می‌شکند؟

سال ۲۰۱۹ برای لیونل مسی با ششصدوهجدهمین گل رسمی در تمامی مسابقات با پیراهن بارسلونا به پایان رسید.

مسی رکورد پله را می‌شکند؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  ادسون آرانتس دو ناسیمینتو، که به عنوان پله شناخته‌شده‌تر است، مطمئنا ۵۰ سال گذشته را با تصور این‌که هیچ بازیکنی در طول زندگی خود به رکورد گلزنی او با پیراهن یک باشگاه نمی‌رسد، سپری کرده است. با نگاهی به سال ۲۰۲۰، اکنون این تصور باید با پذیرش یک اتفاق نه چندان ناگهانی عوض شود. پسری که در روزاریو متولد شده و در لاماسیا پرورش یافته می‌خواهد کاری کند که هیچ کس دیگری تا به امروز نتوانسته آن را انجام بدهد. به نظر می‌رسد لیونل مسی مصمم است همه رکورد‌های موجود را بشکند و برای اثبات خودش وارد هر چالشی می‌شود. از نظر به ثمر رساندن گل، او پیش از این بسیاری از اسامی افسانه‌ای را مانند سزار رودریگز و تورپدو مولر و همچنین یوهان کرایف، کریستیانو رونالدو، آلفردو دی‌استفانو و دیگو مارادونا پشت سر گذاشته بود، اما پله هنوز در مجموعه مسی غایب است. بهترین بازیکن تاریخ برزیل و برای بسیاری در کل تاریخ فوتبال، رکورد خود را از سال ۱۹۷۴ به ارمغان آورد؛ بازیکنی که از هر نظر بی‌نظیر بود. او ۶۴۳ گل برای یک باشگاه به ثمر رساند و از این حیث رکورددار است. رکورد پله در باشگاه سانتوس که از سال ۱۹۵۶ تا ۱۹۷۴ به طور مداوم در آن تیم بازی کرد و در عین حال با افتخار نماینده تیم ملی خود بود، به دست آمد. حالا مسی تنها بازیکنی است که دیدگاه‌های فوق‌العاده‌ای برای عبور از پله در سر دارد. ۲ گل لیونل مسی در بازی روز شنبه مقابل آلاوس او را در فاصله ۲۵ گل با پله قرار داد تا با این دستاورد فصل را به پایان رسانده و به تعطیلات کریسمس برود.

سال ۲۰۱۹ برای لیونل مسی با ششصدوهجدهمین گل رسمی در تمامی مسابقات با پیراهن بارسلونا به پایان رسید. با توجه به این‌که میانگین گل ستاره آرژانتینی در بارسلونا بیش از ۴۰ گل در سال است، این ایده که سال ۲۰۲۰ رکورد ۴۶ گل را پشت سر بگذارد اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد. با این وجود او مصدومیت جدی را تحمل می‌کند. اگر فرض کنیم که او این رکورد را پشت سر بگذارد، به احتمال فراوان ممکن است او به رقمی برسد که ۳ برابر آمار دومین گلزن برتر تاریخ این باشگاه کاتالان یعنی سزار باشد. این مهاجم که در سال ۱۹۹۵ درگذشت، دوران حرفه‌ای خود را با ۲۳۲ گل به پایان رساند و به نظر نمی‌رسد اکنون خیلی دور از ذهن باشد که مسی پیش از بازنشسته شدن از ۶۹۶ گل با پیراهن بارسلونا عبور کند. ۶۱۸ گل مسی تاکنون به این صورت است؛ ۴۳۲ گل در لالیگا، ۱۱۴ گل در لیگ قهرمانان اروپا، ۵۱ گل در کوپا دل‌ری، ۱۳ گل در سوپرجام اسپانیا، ۵ گل در جام باشگاه‌های جهان و ۳ گل در سوپرجام اروپا. رکورد‌های شخصی مسی باعث شده او ۶ توپ طلا، ۶ کفش طلای اروپا، ۴ لیگ قهرمانان و ۱۰ عنوان لیگ اسپانیا را به دست آورد و عبور از پله می‌تواند نام مسی را بیشتر از هر زمان دیگری در تاریخ فوتبال جاودانه کند.

یک سوال
اما سوال بزرگ اینجاست مسی در بارسلونا می‌ماند؟ لیونل مسی بار‌ها اعلام کرده علاقه دارد در بارسلونا فوتبالش را به پایان برساند و بعید است از این تیم جدا شود. با این حال نشریه موندو دپورتیوو چند روز قبل مدعی شد، باشگاه بارسلونا به لیونل مسی اعلام کرده مشکلی با جدایی او نخواهد داشت، اما این مسئله شرط دارد. لیونل مسی تا سال ۲۰۲۱ با باشگاه بارسلونا قرارداد دارد و می‌تواند سال ۲۰۲۰ پیراهن آبی‌اناری را از تن دربیاورد، اما به شرط این‌که مقصدش تیمی به غیر از بزرگان اروپایی باشد. به این ترتیب لئو را در صورت جدایی از بارسلونا احتمالا فقط می‌توان در تیمی آمریکایی یا شاید تیمی از کشورش آرژانتین تصور کرد. مسی از زمان پیوستن به بارسلونا تاکنون ۷ بار قراردادش با این تیم را تمدید کرده که آخرین مورد آن سال ۲۰۱۷ بود و مطابق آن حقوقش نزدیک به ۶۰ میلیون یورو در سال افزایش پیدا کرد. البته پیش از کسر مالیات.

 

منبع:خراسان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.