سروری در نشست ماهانه جامعه اسلامی مدیران مطرح شد؛

راه نجات کشور حرکت در مسیر تغییر در چهارچوب قانون اساسی است

نماینده سابق شورای شهر تهران گفت: باید بدانیم که راه نجات کشور حرکت در مسیر تغییر در چهارچوب قانون اساسی است.

راه نجات کشور حرکت در مسیر تغییر در چهارچوب قانون اساسی استبه گزارش خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌ها گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز اطلاع رسانی جامعه اسلامی مدیران، پنجاه و ششمین نشست ماهانه جامعه اسلامی مدیران در رابطه با دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور پرویز سروری و  مهدی چمران برگزار شد.

در ابتدای این نشست پرویز سروری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان مطالبی در رابطه با وضعیت فعلی کشور افزود: تلاطم‌های اقتصادی در کشور و همچنین عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم باعث ایجاد مشکلاتی در کشور شده که می‌توان با تشکیل یک مجلس انقلابی و کارآمد نقش بسزایی در کاهش مشکلات کشور ایفا کرد. جامعه در شرایط فعلی شاهد موفقیت‌های تفکر انقلابی در دوره جدید قوه قضائیه با ریاست آیت الله رئیسی است آن هم در ساختاری که بیشترین نارضایتی در آن وجود داشته است؛ لذا این فرصت وجود دارد در گام دوم مجلس دهم نیز به کارامدی مقبول برسد تا بتوانیم پاسخگوی نیاز‌های مردم باشیم.

او ادامه داد: باید بدانیم که راه نجات کشور حرکت در مسیر تغییر در چهارچوب قانون اساسی است. جمهوری اسلامی تا به حال نشان داده است که بن بستی در کشور وجود ندارد و مشکلات قابل حل هستند.

مسئول دبیرخانه شورای ائتلاف اصولگرایان با ذکر تاریخچه شکل گیری این شورا افزود: در ابتدای کار تصمیم بر آن شد که از نیرو‌های جوان و همچنین حضور زنان در شورای ائتلاف نسبت به دوره‌های گذشته بیشتر استفاده شود. در این رابطه از مسئولین ادوار تشکل‌های دانشجویی و همچنین بانوان باسابقه و تعدادی از احزاب ملی برای کمک به فرآیند تصمیم سازی دعوت بعمل آمد و برای اولین بار شورای ائتلاف بانوان تشکیل شد. ظرفیت عظیمی که در انتخابات ریاست جمهوری توسط نیرو‌های انقلابی بدست آمد می‌تواند در انتخابات پیشرو پیروز میدان شود. ما در حال برنامه ریزی برای رسیدن به یک لیست واحد در بین نیرو‌های انقلاب هستیم و در این رابطه به زودی مجمع دو هزار نفره‌ای با حضور نمایندگان محلات تهران، اقشار و احزاب و اقوام مختلف برگزار خواهد شد تا در یک فرآیند مشخص و شفاف به سی نفر لیست تهران برسیم. در رابطه با استان‌ها نیز مقرر شده است همانند لیست تهران هر استان مستقلا فرآیند مشخص شدن اسامی نامزد‌های خود را تکمیل کند و پس از آن لیست چند برابر ظرفیت، وارد فرآیند نظرسنجی شوند.

او افزود: با توجه به اهمیت و لزوم وحدت در بین اصولگرایان برای پیروزی در انتخابات مجلس، خاطر نشان کرد: به حول و قوه الهی قاطبه نیرو‌های انقلاب به فرآینده طراحی شده پیوسته اند و در مذاکرات باقی مانده نیز پیشرفت‌های خوبی حاصل شده و انشالله به نتیجه خواهیم رسید.

نماینده سابق شورای شهر تهران افزود: طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته نظرات جامعه در مورد تخصص‌های لازم برای ورود به مجلس احصا شده است و باید بدون سهم خواهی که در دوره‌های گذشته آفت فعالیت‌های انتخاباتی بوده است تلاش کنیم به موفقیت برسیم.

در ادامه مهندس مهدی چمران با اشاره به چالش‌های پیش روی کشور افزود: بلافاصله پس از انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری با توجه به ظرفیت خوبی که شکل گرفته بود فعالیت‌ها برای انتخابات مجلس آغاز شد و جلسات متعددی در این زمینه برگزار گردید که حاصل آن، شکل گیری شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب است. این شورا با برنامه ریزی‌های گسترده شکل گرفته و فرآیند رسیدن به لیست مورد نظر نیز بسیار شفاف و روشن است.

چمران ادامه داد: در شکل گیری شورای ائتلاف در تهران و شورای ائتلاف استان‌ها تلاش شد از ظرفیت تمام گروه‌ها و افراد استفاده گردد، لذا به غیر از ۱۲ حزبی که در شورا‌های ائتلاف حاضر هستند شاهد حضور شخصیت‌ها و افراد حقیقی نیز هستیم تا بتوانند به صورت مکمل در جایگاه خود ایفای نقش بکنند. در رابطه با لیست تهران با توجه به حضور افراد سرشناس و همچنین نامزد‌های جوان در این رابطه تصمیم بر این است که این دو قشر به صورت مجزا و غیر یکسان ارزیابی شده و در نهایت لیست نهایی تکمیل شود.

رئیس سابق شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: تصمیم بر آن است که با توجه به مجامعی که برگزار می‌شود و همچنین وجود شورای هر استان این مجلس محلی پس از انتخابات نیز کار نماینده را رصد کند و بدین صورت نباشد که کار آن‌ها پس از انتخابات خاتمه پیدا کند. در برخی مواقع نمایندگان مجلس پس از انتخابات درگیر مشکلات افراد حوزه انتخابیه خود می‌شوند و نمی‌توانند بر روی مشکلات و مسائل ملی و منطقه‌ای زمان کافی بگذارند، لذا وجود مجالس محلی می‌تواند به آن‌ها در این زمینه کمک کند.

در پایان نشست مهندس چمران به سوالات حضار پاسخ گفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار