مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی:

پیش بینی می‌شود ۴۰۰ هزار تن شکر خام تولید شود

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: پیش بینی می‌شود با پایان فصل برداشت نیشکر، ۴۰۰ هزار تن شکر خام تولید شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه برداشت نیشکر از اواخر مهرماه در سطح ۴۸ هزار هکتار از زمین‌های زیرکشت طرح‌های هفت گانه این شرکت در شمال و جنوب اهواز آغاز شده است، گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تن شکر خام از برداشت ۳.۵ تا ۴ میلیون تن نیشکر در این شرکت تولید و پس از تصفیه به بازار‌های داخلی عرضه شود.

او اظهار کرد: برداشت نیشکر در صورت شرایط مناسب آب و هوایی در ۱۰۰ روز کاری و حداکثر تا فروردین سال ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت.

ناصری بیان داشت: از آغاز فصل برداشت تاکنون، ۷۶ هزار تن شکر خام (زرد) در واحد‌های هفت گانه نیشکری این شرکت تولید و به واحد‌های تصفیه شکر حمل شد که این میزان تولید از ۷۸۹ هزار تن نیشکر تولیدی این شرکت استحصال شده است.

برداشت نیشکر در سال زراعی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ در طرح‌های هفت گانه شرکت توسعه و صنایع جانبی خوزستان به دلیل بارندگی متناوب پاییزی و رطوبت بالای زمین بار‌ها با اختلال و توقف رو به رو شده است.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با هفت شرکت تابعه شامل دعبل خزاعی، امیرکبیر، حکیم فارابی، سلمان فارسی، دهخدا، امام خمینی (ره) و میرزا کوچک خان، ۸۴ هزار هکتار زمین زیرپوشش دارد و ۱۹ هزار نفر در آن شاغل هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.