خضری:

افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارمندان سنخیتی با میزان تورم ندارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: یکی از ایرادات اساسی بودجه سال آینده آن است که میزان افزایش حقوق و دستمزد کارکنان ۱۵ درصد در نظر گرفته شده که با نرخ تورم فعلی کشور هیچ گونه سنخیتی ندارد.

افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارمندان سنخیتی با میزان تورم نداردبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، رسول خضری، ضمن انتقاد از عدم ارائه لایحه اصلاح ساختار بودجه به مجلس، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در ابتدای سال تأکید کردند که قانون بودجه باید اصلاح شود، اما متأسفانه دولت و سازمان برنامه و بودجه این لایحه را تدوین نکردند و بر این اساس قانون بودجه اصلاح نشد.

وی افزود: این مسئله نشان می‌دهد که اراده‌ای برای تغییر قانون غلط بودجه در کشور از سوی دولت وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید بودجه کشور مبتنی بر عملکرد باشد، اما بودجه سال ۹۹ عملیاتی نیست، تصریح کرد: بودجه عملیاتی به این معناست که باید ابتدا قیمت تمام شده خدمات دستگاه‌ها برآورد شود و سپس به آنان بودجه تخصیص داده شود، اما عمدتاً این گونه نیست.

خضری تاکید کرد: به دلیل آنکه عملکرد دستگاه‌ها برآورد نمی‌شود، به طرحی که صد میلیون تومان اعتبار می‌خواهد، دو میلیون تومان داده می‌شود و در مقابل طرحی که با کمتر از ۱۰ میلیون تومان انجام می‌شود، اعتبار زیادی می‌گیرد.

وی بیان کرد: اگر دولت لایحه اصلاح ساختار بودجه را به مجلس ارائه می‌کرد، دست ما برای تغییر و تحول اساسی در ساختار بودجه کشور باز بود.

این نماینده مجلس با انتقاد از لایحه بودجه ۹۹، گفت: یکی از ایرادات اساسی بودجه سال آینده آن است که میزان افزایش حقوق و دستمزد کارکنان ۱۵ درصد در نظر گرفته شده است که با تورم ۴۰ تا ۶۰ درصدی فعلی کشور هیچ گونه سنخیتی ندارد و باید میزان رشد حقوق و دستمزد کارمندان هم تراز با تورم کشور باشد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار