سردار جوانی:

آمریکایی‌ها دیگر قادر به ماندن در منطقه نخواهند بود

معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: واقعیت‌های امروز منطقه نشان می‌دهد که آمریکایی و دیگر کشور‌های خارجی منطقه، قادر به ماندن در منطقه نخواهند بود و این یک امر مبارکی است.

آمریکایی‌ها دیگر قادر به ماندن در منطقه نخواهند بودبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار یدالله جوانی بابیان اینکه حضور آمریکایی‌ها در منطقه در راستای خلق و خوی سلطه‌گری و استکباری آن‌هاست، اظهار کرد: آمریکایی‌ها از طریق این حضور می‌خواهند به چپاول منابع ملت‌ها بپردازند.

او با اشاره به منابع گوناگون نفت و گاز در منطقه غرب آسیا افزود: آمریکایی‌ها به‌دنبال سلطه بر جهان هستند و از ین جهت در منطقه غرب آسیا از جمله عراق و سوریه حضور دارند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره حمله آمریکایی‌ها به حشد‌الشعبی عراق اظهار کرد: آمریکایی‌ها نقشه‌هایی در منطقه داشتند و برای پیشبرد آن‌ها اقدام به ایجاد پروژه داعش کردند که با شکست سنگین مواجه و به شدت متضرر شدند.

جوانی با تأکید بر اینکه حشد‌الشعبی عراق یکی از نیرو‌های نقش‌آفرین در شکست داعش بود، یادآور شد: اقدام آمریکایی‌ها در حمله به مواضع حشد الشعبی به نوعی در جهت انتقام از نیرو‌های بسیج مردمی عراق است. همان‌طورکه دیدیم محاسبات آمریکایی‌ها کاملاً اشتباه بود و دیدیم که بلافاصله ملت عراق با به آتش کشیدن پرچم آمریکایی در مقابل سفارت آن‌ها به صحنه آمدند و یک همگرایی و وحدت نظری در بین احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی در این کشور به‌وجود آمده است.

او تصریح کرد: بیگانگان حضوری چندصد ساله در منطقه دارند، اما واقعیت‌های امروز منطقه نشان می‌دهد که آمریکایی و دیگر کشور‌های خارجی منطقه، قادر به ماندن در منطقه نخواهند بود و این یک امر مبارکی است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب خاطرنشان کرد: منطقه غرب آسیا به منطقه مقاومت در برابر نفوذ بیگانه تبدیل شده و وضعیت عراق، سوریه، یمن، بحرین نشان می‌دهد که ملت‌های منطقه متنفر از آمریکایی‌ها هستند.

جوانی یادآور شد: زمینه برای حضور آمریکا در منطقه وجود ندارد و آن‌ها قادر نیستند هزینه‌های سنگین حضور خود را برای دوره‌های طولانی بپردازند. در آینده نه چندان دور شاهد خواهیم بود که آمریکایی‌ها مجبور خواهند شد پایگاه‌ها و نیرو‌های خود را از منطقه جمع کنند؛ شرایط برای حضور آمریکایی‌ها در منطقه هر روز سخت‌تر می‌شود و منافع ملت‌ها اقتضا می‌کند که آن‌ها منطقه را ترک کنند و بیداری ملت‌ها باعث شده که آمریکایی‌ها قادر نباشند شرایط را تغییر دهند.


منبع: آنا

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۷ دی ۱۳۹۸
تمامی مصیبت مردم افغانستان پاکستان عراق و... زیر سر امریکاست