اردوغان: ترکیه نمی‌خواهد منطقه به حوزه عملیات نظامی تبدیل شود

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به بالا گرفتن تنش‌ها میان ایران و آمریکا گفت آنکارا نمی‌خواهد منطقه به حوزه عملیات نظامی تبدیل شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، در واکنش به تحولات اخیر میان ایران و آمریکا و همچنین هدف قرار گرفتن پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق با موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت آنکارا نمی‌خواهد منطقه خلیج فارس به حوزه عملیات نظامی تبدیل شود. او تاکید کرد که تنش‌ها میان تهران و واشنگتن به سطح «خطرناک» رسیده است.

وی در ادامه افزود آنکارا برای کاهش تنش‌ها در منطقه در «تلاش‌های فعال دیپلماتیک» از جمله گفت‌وگو‌های مداوم با مسکو است.

اردوغان این اظهارات را در دیدار با همتای روس خود، ولادیمیر پوتین، در استانبول بیان کرد. این دو رئیس‌جمهور برای راه‌اندازی خط‌ لوله گازی جدید ترک‌استریم که گاز روسیه را از طریق دریای سیاه به ترکیه منتقل می‌کند در استانبول دیدار کردند. آن‌ها به مدت یک ساعت و نیم دیداری پشت در‌های بسته داشتند و در این جلسه اردوغان کتابی را به عنوان «گام استراتژیک در معادله مدیترانه شرقی: معامله ترکیه و لیبی» اهدا کرد.

نیمه شب گذشته پایگاه‌های نظامی آمریکا در العین و ادلب عراق مورد اصابت موشک‌های بالستیک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران قرار گرفت. این حملات در انتقام حمله تروریستی آمریکا به شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و تنی چند از همراهانش صورت گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۱۸ دی ۱۳۹۸
تو هم یک آدم هردمبیل هستی
آخرین اخبار