رسیدگی به ۶ هزار شکایت مردمی از بازار خراسان رضوی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: از ۲۴ آبان تا ۱۵ دی ماه امسال ۶ هزار و ۶۴۳ گزارش مردمی از تخلفات یا دیگر موارد در بازار این استان رسیدگی شد.

رسیدگی به ۶ هزار شکایت مردمی از بازار خراسان رضویبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به نتایج نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی، گفت: از ۵۳ هزار و ۹۰۱ بازرسی انجام شده از مراکز تولید و عرضه، پنج هزار و ۶۰۷ متخلف شناسایی شدند.

او تصریح کرد: امسال بویژه پس از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین، نشست‌های کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی به صورت منظم برگزار شد تا تصمیمات به موقع و متناسب با شرایط فعلی بازار گرفته شود و این امر یکی از دلایل اصلی مناسب بودن قیمت بیشتر کالا‌ها در این استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در نشست کارگروه تنظیم بازار استان بررسی قیمت چند نوع کالا از ۱۹ آذر تا ۱۹ دی ماه نشان داد قیمت ۲۱ قلم کالا به طور متوسط ۸.۶ درصد افزایش و قیمت ۱۶ قلم کالا به طور متوسط ۱۰.۹ درصد کاهش داشته و قیمت ۱۶ قلم کالا نیز بدون تغییر بوده است.

رسولیان افزود: در بین اقلامی که در این مدت با افزایش قیمت مواجه شدند، پیاز بیشترین تغییر قیمتی را داشته که در نشست امروز مقرر شد طی توافق با کشاورزان، عرضه پیاز در بازار خراسان رضوی افزایش یابد.

او ادامه داد: در یک ماه گذشته قیمت آهن نیز افزایش یافته که رسیدگی به دلایل افزایش آن در اختیار استان خراسان رضوی نیست و این افزایش قیمت در سطح ملی رخ داده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: بیشترین کاهش قیمت کالا در این استان طی یک ماه گذشته مربوط به کالا‌های اساسی مانند گوشت قرمز، گوشت مرغ، برنج و گوجه فرنگی بوده که در بین این کالا‌ها قیمت گوشت مرغ از قیمت متوسط آن در کشور کمتر بوده است.

رسولیان افزود: دلایل پایین بودن قیمت گوشت مرغ در خراسان رضوی، افزایش جوجه ریزی و خرید تضمینی گوشت مرغ از مرغداران استان است به طوری که در ۹ ماه امسال ۶۵ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام گرفته که ۱۰ میلیون قطعه بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است.

او تصریح کرد: قیمت گوشت قرمز گوسفند و شکر نیز در این استان تا حد زیاد از قیمت متوسط آن در کشور کمتر بوده و کمترین قیمت گوشت گوسفند در کشور مربوط به خراسان رضوی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: به تازگی نیز ۱۱۶ تن گوشت گوساله منجمد طرح تنظیم بازار وارد استان شده که به قیمت هر کیلو ۳۸۰ هزار ریال از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای منتخب در اختیار اقشار کم درآمد بویژه ساکنین حاشیه شهر مشهد قرار می‌گیرد.
 
انتهای پیام// ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.