رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بوکان گفت: یک خیّر تعداد ۱۴۰ جلد کتاب به ارزش ۷ میلیون ریال به این نهاد اهدا کرد.

قادر درویشی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بوکان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،گفت: یک خیّر حوزه فرهنگی این شهرستان، تعداد ۱۴۰ جلد از یک کتاب داستان کودک را به منظور توزیع در میان کودکان تحت پوشش، به کمیته امداد بوکان اهدا کرد.

او ارزش ریالی این کتاب ها را ۷ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این کتاب به زبان کُردی نوشته شده و محتوای آن نیز داستان برای رده سنی کودکان و نوجوان می باشد.

درویشی ورود خیّران به حوزه فرهنگی و آموزشی را ضروری برشمرد و تصریح کرد: توجه به تأثیر آموزش در پیشرفت اجتماعی و فرهنگی کشور، ترویج فرهنگ مطالعه از ارزش‌های دینی و ملی به شمار می آید.

رئیس کمیته امام خمینی (ره) بوکان در پایان اظهار داشت: به یقین اگر در کنار سایر وسایل، کتاب نیز به عنوان نیازی اساسی برای ارتقای سطح فرهنگ، به عنوان هدیه بین مردم رد و بدل شود، منافع بی شماری از این جهت عاید خود آنها و جامعه خواهد شد.

۲هزار و ٦۸۲ خانوار بوکانی با جمعیت بیش از ۱۱ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که این تعداد حدود ۷.۵ درصد خانوار‌های این شهرستان را شامل می‌شود.

کمیته امداد امام خمینی (ره) از جمله اولین نهاد‌هایی است که پس از گذشت مدت کوتاهی از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ توسط رهبر فقید انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) با هدف ساماندهی و رسیدگی به وضعیت معیشت امور محرومان و نیازمندان کشور تأسیس شد.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.