برای جلوگیری از ابتلا به فراموشی چه بخوریم؟

رئیس انجمن تغذیه البرز گفت: مصرف سبزیجات ،آجیل ،روغن زیتون ،ماهی ،غلات،مرغ و بادام از ابتلا به بیماری فراموشی جلوگیری می کند.

برای جلو گیری از ابتلا به فراموشی چه بخوریم ؟فرزانه باقر زاده، رئیس انجمن تغذیه  استان البرز در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: فراموشی بیماری مزمنی است که نمی‌توان آن را تنها به سنین بالا اختصاص داد بلکه با بی توجهی حتی در جوانی هم افرادی به آن مبتلا می‌شوند.

باقر زاده  افزود: بسیاری از افراد با افزایش سن دچار فراموشی و از دست دادن حافظه می‌شوند، اما با مصرف مواد غذایی مناسب از کودکی یا جوانی می‌توانند از ابتلا به این بیمار جلوگیری کنند.

او گفت:بادام، اسید‌ها ی چرپ امگا ۳، قهوه، سبزیجات، آجیل، شکلات، ماهی، غلات، حبوبات، روغن زیتون، مرغ از جمله تغذیه مناسب برای جلوگیری از فراموشی است.

 رئیس انجمن تغذیه استان البرز افزود:پنیر، کره، گوشت قرمز، شیرینی جات و غذا‌های سرخ شده پنج ماده غذایی هستند که خطر ابتلا به فراموشی را بالا می‌برند.

باقر زاده گفت: ترک  سیگار ، کنترل فشار خون و سطح کلسترول  و  جلوگیری از ابتلا به اضافه وزن نکاتی هستند که  برای کاهش خطر این بیماری باید مورد نوجه قرار بگیرد.

انتهای پیام / ر. م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.