۵ فاکتور سالم زیستی برای افزایش طول عمر را بشناسید

طبق نتایج تحقیقات جدید، تلفیق گزینه‌های سبک زندگی سالم نظیر حفظ وزن سالم، عدم استعمال سیگار و ورزش منظم، می‌تواند موجب افزایش طول عمر شود.

۵ فاکتور سالم زیستی برای افزایش طول عمر را بشناسیدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  به گفته محققان، سبک زندگی سالم نه تنها موجب افزایش طول عمر می‌شود بلکه زندگی عاری از بیماری را هم همراه دارد.

محققان اثبات کرده اند که فاکتور‌های سبک زندگی می‌تواند تفاوت زیادی در ریسک بیماری و طول عمر ایجاد کند. این فاکتور‌ها شامل فعالیت فیزیکی، سیگارکشیدن، مصرف الکل، رژیم غذایی و وزن است.

محققان اذعان می‌کنند: «مطالعات نشان می‌دهند سیگار کشیدن، عدم تحرک فیزیکی، رژیم غذایی بی کیفیت، و مصرف مشروبات الکلی در بالغ بر ۶۰ درصد از مرگ‌های زودهنگام تأثیر داشته و ۷.۴ تا ۱۷.۹ سال از عمر را کوتاه می‌کند.»

در این مطالعه، محققان داده‌های دو منبع اطلاعاتی را بررسی کردند؛ گروه اول اطلاعات مربوط به ۷۳،۱۹۶ پرستار زن بود. اطلاعات گروه دوم مربوط به ۳۸،۳۶۶ متخصص مرد در حوزه سلامت بود.

دانشمندان براساس ارزیابی ۵ فاکتور سبک زندگی به شرکت کنندگان از ۰ تا ۵ نمره دادند: وزن سالم، عدم استعمال سیگار، حداقل ۳۰ دقیقه ورزش در روز، عدم مصرف الکل و رژیم غذایی باکیفیت خوب.

محققان این افراد را سال‌ها تحت نظر داشتند و موارد مربوط به تشخیص بیماری و مرگ ناشی از سرطان، دیابت نوع ۲، و بیماری قلبی عروقی را ثبت کردند.

یافته‌ها نشان داد پیروی از سبک زندگی کم ریسک با افزایش طول عمر در سن ۵۰ سال به بالا همراه بود که برای مردان ۷.۶ سال و برای زنان ۱۰ سال بیشتر بود.

به گفته محققان، «سبک زندگی سالم نه تنها موجب کاهش ریسک ابتلاء به سرطان، بیماری قلبی عروقی و دیابت نوع۲ می‌شود، بلکه مدت زنده ماندن بعد از تشخیص این بیماری‌ها را هم بهبود می‌بخشد.»

منبع: مهر

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار