دوستی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نماز جمعه این هفته اهمیت ویژه‌ای دارد

فعال اصلاح طلب گفت: مقام معظم رهبری در نماز جمعه این هفته درباره جریانات اخیر رهنمود های لازم را ارائه خواهند کرد و ملت ایران مسیر خود را انتخاب خواهند کرد.

نماز جمعه این هفته اهمیت ویژه‌ای دارداسماعیل دوستی عضو سابق اعتماد ملی در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در نماز جمعه این هفته تهران، گفت: معتقدم که در این شرایط حساس، حضور مقام معظم رهبری در نماز جمعه این هفته تهران اهمیت فوق العاده‌ای دارد .

او ادامه دارد: قطعا رهبر معظم انقلاب یکسری رهنمودهایی برای مردم دارند و این نماز جمعه یکی از با شکوه‌ترین نماز جمعه های تهران بوده و مردم حضور فعال در آن خواهند داشت؛ همچنین بدون شک مقام معظم رهبری در رابطه با جریانات اخیر رهنمود های لازم را ارائه خواهند کرد و ملت ایران مسیر خود را انتخاب خواهند کرد.

دوستی افزود: حتما بعد از هشت سال خود رهبری تشخیص دادند که شرایط حاکم بر منطقه شرایط حساسی است و ایجاب می‌کند که ایشان در این مکان مقدس حضور پیدا کنند و رهنمود‌های لازم را ارائه کنند و مجددا مردم با او یک پیمان محکم و استوار ببندند.


بیشتر بخوانید: حضور مقام معظم رهبری در نماز جمعه یک پدیده سیاسی را رقم خواهد زد


فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین با اشاره به سقوط هواپیمای اوکراینی، گفت: اگرچه ما در ایران تا به حال تجربه چنین مواردی را نداشتیم، اما در تاریخ جهان تجربیات اینگونه داشته‌ایم؛ مانند هواپیمایی که در لیبی سقوط کرد معروف به لاکربی ، هواپیمایی که در بین روسیه و اوکراین سقوط کرد و هواپیمای مالزی. این درحالی است که در تمامی این موارد با وجود اینکه بیش از ۱۰ الی ۲۰ سال از این حوادث گذشته، اما هنوز هیچ کشوری زیر بار این اتفاق نرفته است؛ موضوعی که به خوبی گویای صداقت جمهوری اسلامی ایران و نیرو‌های مسلح به خصوص سپاه است که ظرف دو روز این موضوع را اعلام کرد.

عضو سابق اعتماد ملی ادامه داد: معتقدم که این اقدام سپاه بسیار شجاعانه، صادقانه ، مدبرانه و حرکت بسیار خوبی بود و البته همین انتظار هم از سپاه می‌رفت، زیرا سپاه پاسداران مردمی‌ترین نیروی مسلح در تاریخ ایران است و امروز شاهدیم که هر بحرانی برای کشور ایجاد می‌شود اولین گروهی که برای حل این مشکل دلسوزانه به کمک مردم می‌شتابد سپاه و ارتش جمهوری اسلامی است.

او یادآور شد: زمانی که سیل خوزستان به وقوع پیوست سرلشکر سلامی جمله‌ای کلیدی را بیان کرد که به راستی منقلب کننده بود جمله ای مبنی براینکه ما خودمان را کیسه شن می‌کنیم و جلوی سیل را می‌گیریم تا آسیبی به مردم نرسد. الان سردار سلامی داغدار است و اتفاق ناگواری برای سپاه پیش آمده زیرا یکی از یاران صدیق و بی نظیر سپاه به نام سپهبد سلیمانی از دست رفت و بچه‌های سپاه الان عزادار هستند؛ اما با این وجود اما شاهد هستیم که به فرمان رهبری سپاه پاسداران در سیستان و بلوچستان بسیج شده و به مردم کمک می‌کنند.

دوستی تاکید کرد: معتقدم که تضعیف سپاه به هر دلیلی تضعیف انقلاب است و سزاوار نیست، زیرا ما باید حامی سپاه و ارتش جمهوری اسلامی باشیم .در جمهوری اسلامی اتفاقی رخ داده که شجاعانه مطرح شده و امیدواریم که اگر زوایای دیگری هم دارد خود سپاه این زوایا را برای مردم روشن کند تا سپاه همچنان محبوب قلب‌ها بماند .

فعال سیاسی اصلاح طلب درباره احتمال نفوذ گفت: ما کشوری هستیم که سالهاست رهبری درباره نفوذ تذکر می‌دهد و نفوذ در ادارات، نفوذ در ارگان‌ها و قسمت‌های مختلف کشور وجود دارد و ما کشوری هستیم که دشمن زیاد داریم. برای مثال شما نگاه کنید که همه تلوزیون‌های خارجی اعم از ایرانی‌هایی که مقیم غرب هستند و خود حکومت‌ها شب و روز برعلیه ما کار می‌کنند و واضح است که چه هجومی برعلیه ما وجود دارد که این هجوم میتواند در داخل کشور ماهم وارد شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۶:۱۱ ۲۶ دی ۱۳۹۸
حامی سپاه خواهیم ماند
آخرین اخبار