ساماندهی نظارت بر نحوه توزیع کالا و بازرسی واحد‌های صنفی همدان

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان گفت: نظارت بر نحوه توزیع کالا و بازرسی واحد‌های صنفی این استان ساماندهی شود.

ساماندهی نظارت بر نحوه توزیع کالا و بازرسی واحد‌های صنفی همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مهدی الماسی، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان صبح دوشنبه در نشست مدیران و کارشناسان عضو کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز گفت: در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی حاکم پیشگیری از قاچاق معکوس کالا‌های اساسی و مایحتاج ضروری مردم باید مورد پیگیری جدی دستگاه‌ها قرار گیرد.

او گفت: احتکار عمده ما یحتاج ضروری و کالا‌های اساسی مردم اخلال در نظام اقتصادی است و موجب پیگرد قضائی است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با اشاره به بند ب ماده یک قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور گفت: اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی از طریق گران فروشی کلان ارزاق یا سایر نیازمندی‌های عمومی و احتکار عمده ارزاق یا نیازمندی‌های مزبور و پیش خرید فراوان تولیدات کشاورزی و سایر تولیدات مورد نیاز عامه و امثال آن‌ها به منظور ایجاد انحصار یا کمبود در عرضه آن‌ها جرم است و مرتکبین به مجازات قانونی محکوم خواهند شد.

الماسی با بیان اینکه نقش مدیران دستگاه‌های متولی تنظیم بازار گفت: مدیران دستگاه‌ها ضمن نظارت بر امر توزیع و عرضه مایحتاج عمومی مردم نسبت به معرفی محتکران به مراجع قضائی اقدام کنند.

او ادامه داد: نظارت بر نحوه توزیع و بازرسی از واحد‌های صنفی و خدماتی باید نظام‌مند شده و ضمن تشدید بازرسی‌ها زمینه ارتکاب اعمال مجرمانه از مجرمین سلب شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان افزود: باید در عرضه ارزاقی همچون برنج، گوشت، قند و شکر و سایر ارزاق و مایحتاج ضروری مردم دقت عمل و نظارت بیشتری اعمال کرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.