توزیع روزانه ۲ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ در جایگاه‌های سوخت شیراز

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس گفت: در ۲ ماه اخیر روزانه بالغ بر ۲ میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو چهار در جایگاه‌های عرضه سوخت شهر شیراز توزیع شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امیر بنی کریمی در کارگروه مبارزه با آلودگی هوای شیراز و کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار با بیان اینکه سال ۹۷ روزانه ۷۰۰ هزار لیتر بنزین یورو ۴ در جایگاه‌های شهر شیراز توزیع می‌شد، گفت: میزان توزیع این نوع بنزین سال ۹۸ به روزانه یک میلیون لیتر و طی دو ماهه گذشته با تثبیت تولید این فرآورده، در ۵۰ جایگاه‌ شیراز به دو میلیون لیتر در روز رسیده است.

این مقام مسئول مبدا تامین بنزین یورو ۴ و نفت گاز فارس را از سه پالایشگاه بندرعباس، ستاره خلیج فارس بندرعباس و اصفهان دانست و افزود: طبق سیاست‌های وزات نفت و تنظیم برنامه‌های پالایشگاه‌ها توسط این وزارتخانه، سهمیه فارس از طریق نفت کش مشخص می‌شود.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس ادامه داد: متاسفانه فارس فاقد زیرساخت خط لوله است و امکان ذخیره فرآورده یورو ۴ در مخازن حمل و نقل ندارد و به همین دلیل درخواست‌های ما از طریق نفت کش و سه پالایشگاه فوق تامین می‌شود.

بنی کریمی بیان کرد: از آنجا که نفت، گاز و بنزین شهر شیراز باید تحت پوشش بنزین یورو ۴ قرار می‌گرفت، خوشبختانه طی سه چهار سال گذشته تاکنون توانسته‌ایم این مهم را اجرایی کنیم.

او گفت: اگر گاهی با محدودیت‌هایی در توزیع بنزین یورو ۴ مواجه می‌شویم، تنها مختص شیراز و استان فارس نیست بلکه محصول اتفاقاتی که در شرایط ویژه انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس او به جا به جایی مخازن یا ایجاد مخازن جدید در انبار نفت شهید تندگویان این شرکت هم اشاره کرد و گفت: به دنبال ایجاد مخازن نفت و گاز یورو هر کدام به میزان ۱۰ میلیون لیتر هستیم.

بنی کریمی عنوان کرد: ایجاد این مخازن در راستای کاهش وابستگی به پالایشگاه‎های اطراف و انبارهای نفتی اصفهان و بندرعباس است و اگر این مهم تا پایان سال ۹۸ در شیراز اتفاق بیفتد، می‌توانیم نفت و گاز یورو در شهر شیراز را ذخیره کنیم تا در صورت کمبود به طور مستمر و ثابت از آن استفاده کنیم.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.