شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد؛

استیضاح ترامپ بیشتر شبیه یک بازی سیاسی است

المیادین گزارش داد: تلاش‌های حزب دموکرات برای اصلاح فرایند استیضاح دونالد ترامپ تا این لحظه بی‌نتیجه بوده است.

استیضاح ترامپ بیشتر شبیه یک بازی سیاسی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، استیضاحش را بزرگترین هجمه سیاسی در تاریخ دانست و آن را نیرنگ و مسئله‌ای بسیار بد برای آمریکا قلمداد کرد.

در حالی که استیضاح دونالد ترامپ در مجلس سنا ادامه دارد، اعضای حزب دموکرات، جمهوری خواهان را به ایجاد فرایندی ناعادلانه متهم کردند که تبرئه کامل رئیس جمهور را تضمین می‌کند.

خبرنگار المیادین از واشنگتن گزارش داد: تلاش‌های بی‌وقفه حزب دموکرات برای اصلاح فرایند استیضاح ترامپ تا این لحظه بی‌نتیجه بوده است. آن‌ها خواستار آن هستند که شاهدانی فراخوانده شوند و همچنین کاخ سفید، وزارت امور خارجه و پنتاگون اسناد مربوط به مسائل پشت پرده تعلیق کمک‌های آمریکا را به اوکراین ارائه دهند. اما این اتفاق، فضا را برای نبرد سیاسی گسترده تری مهیا کرده است که هدف از آن، تبرئه ترامپ و ایجاد شک و تردید در عادلانه بودن محاکمه اوست.

آدام شیف، رئیس گروه استیضاح کننده دونالد ترامپ در جلسه محاکمه وی در مجلس سنای آمریکا گفت: ”اگر رئیس جمهور در مجلس سنا محکوم و از سمتش برکنار نشود، سوء استفاده وی از قدرت و ایجاد اختلال در فعالیت کنگره، توازن بین قدرت‌ها را به صورت دائمی تغییر خواهد داد. ترامپ برای سرپوش گذاشتن بر رفتار‌های بد خود، در فرایند تحقیقات عزل خود اختلال ایجاد کرده است“.

اما در طرف دیگر، جمهوری خواهان و تیم مدافعان ترامپ بر این باورند که اتهامات وارده بی اساس است و حق رئیس جمهور را در مدیریت سیاست خارجی به صورتی که خود آن را مناسب می‌بیند، سلب می‌کند.

         بیشتر بخوانید:

سناتور لیندسی گراهام، نماینده جمهوری خواهان در مجلس سنا گفت: ”آن‌ها هجمه گسترده‌ای را برای تخریب رئیس جمهور به راه انداخته اند و به پیامد‌های احتمالی این اقدام خود توجهی نمی‌کنند. به همکاران دموکرات خود می‌گویم که من نفرت شما از رئیس جمهور را فاش خواهم کرد، شما با این نفرت خود، ساختار کشور را نابود خواهید کرد و اگر رئیس جمهور بودم، هرگز با شما همکاری نمی‌کردم“.

همه امید دموکرات‌ها برای ایجاد دودستگی در صف جمهوری خواهان به بن بست رسید؛ مسئله‌ای که نشان می‌دهد مواضع آینده در مسئله محاکمه (ترامپ), از سوی هر دو طرف تکراری خواهد بود و روز‌های آتی شاهد آن خواهیم بود که دو تیم استیضاح کننده و مدافعان ترامپ، دیدگاه‌های خود را درباره اتهام ترامپ به سوء استفاده از قدرت و ایجاد اختلال در فعالیت کنگره ارائه خواهند داد.

ممکن است در محاکمه ترامپ شاهد هیچ مسئله غافلگیرکننده‌ای نباشیم, زیرا این محاکمه تنها به تکرار مواضعی که پیش از این نیز مطرح شده بود، بسنده خواهد کرد, اما قطعا این مسئله نبردی سیاسی در بعد انتخاباتی آن برای جذب افکار عمومی آمریکاست.

نمایندگان حزب دموکرات سه روز وقت دارند حرف‌های خود را در این باره بزنند. تیم دفاعی ترامپ نیز بعد از آن سه روز وقت خواهد داشت تا ادعا‌های آن‌ها را کنار بزند. این محاکمه به احتمال زیاد هفته آینده میلادی به نتیجه خواهد رسید.

رئیس‌جمهور آمریکا متهم است که در تابستان گذشته در تماسی تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، وی را تحت فشار قرار داده تا در مورد فعالیت‌های اقتصادی پسر «جو بایدن» در آن کشور تحقیق کند. «جو بایدن» رقیب بالقوه ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر سال ۲۰۲۰ آمریکا است. ترامپ در همین چارچوب، ارسال کمک‌های مصوب کنگره به اوکراین را به انجام تحقیق درباره هانتر بایدن، پسر جو بایدن مشروط کرده بود. وی همچنین در مسیر ادای شهادت مشاوران خود و ارائه مدارک مانع ایجاد کرده است. ولی ترامپ اصرار می‌کند که قربانی بوده و هیچ جرمی مرتکب نشده است.

جلسه استیضاح ترامپ از روز سه‌شنبه رسما در سنای آمریکا آغاز شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۳:۴۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
بسم رب الشهداء و الصدیقین : بنام خداوند جان و خرد :
«أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ»
« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ »
أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ
" صدق الله العظیم " یا " صدق الله العلی العظیم".
الهی به حق شهید صدیق مظلوم عزیزمان سردار دلها فاتح قلوب امت مستضعفین متحد و یکپارچه حزب الله جهان اسلام ناب محمدی ص امت واحده رسول الله ص جهان اسلام ناب محمدی ص حاج قاسم سلیمانی دلاور مرد مردان و یاران و همراهان شهیدش و تمامی مومنین خوبان آزاد اندیشان خردمندان بصیر عادل جهان برسان ظهور حضرت امام معصوم بقیه الله الاعظم ع را و روح ملکوتی و صدیق شهید سردار دلها را شاد و خشنود گردان و ما را مورد شفاعتش قرار ده و دشمنان امت یکپارچه و متحد مظلوم سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص که همان ظالمین ستمگاران فراعنه نژادپرستان فاسد فاسقین فی الارض آمریکاییهای تروریست و جنایتکار خیانتکاران پست فرومایه و همپیمانانشان و صادر کنندگان دستور قتلشان ترامپ و پمپئوی کثافت و خودفروختگان خائنین کارگزارانشان در سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص و قاتلینشان را به درک جهنم سوزانت هر چه سریعتر واصل کن با سختترین و شدیدترین درد و بلاهای آسمانی و زمینیت و عذابهای الهیت که برایشان نازل میکنی توسط لشکریان آسمانی و زمینیت تا خار و ذلیل و نابودشان کنی و از سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص با خفت و خاری نابود و فراریشان دهی . روح صدیق و شهیدشان شاد و خشنود باد و با اربابمان اباعبدالله الحسین ع محشور باد . یاد و نامش و راهش و مکتب حسینیشان که همان نابودی تروریستهای شکنجه گران جنایتکاران فاسدین و فاسقین بود تا ابد برای کل بشریت مومنین مسلمین حزب الله مستدام باد . والسلام و صلوات التماس دعا .
رحم الله من یقرا فاتحه مع الصلوات : اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل الفرجهم .
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ
الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ
الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ
مَلِکِ یَوْمِ الدِّینِ
إِیَّاکَ نَعْبُدُ وإِیَّاکَ نَسْتَعِینُ
اهدِنَا الصِّرَاطَ المُستَقِیمَ
صِرَاطَ الَّذِینَ أَنعَمتَ عَلَیهِمْ غَیرِ المَغضُوبِ عَلَیهِمْ وَلاَ الضَّالِّینَ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿١﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿٢﴾ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ ﴿٣﴾ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ ﴿٤﴾
صدق الله العلي العظيم‬‎ .
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ
السَّلامُ عَلی اَهْلِ لا اِلهَ اِلَّا اللهُ مِنْ اَهْلِ لا اِلهَ اِلَّا اللهُ یا اَهْلَ لا اِلهَ اللهُ بِحَقَّ لااِلهَ اِلَّا اللهُ كَیْفَ وَجَدْتُمْ قَوْلَ لا اِلهَ الَّا اللهُ مِنْ لا اِلهَ اِلَّا اللهُ یا لااِلهَ اِلَّا الله بِحَقَّ لا اِلهَ اِلَّا اللهُ اِغْفِرْ لِمَنْ قالَ لا اِلهَ اِلَّا اللهُ وَاحْشُرْنا فی زُمْرَهِ منَ قالَ لا اِلهَ اِلَّا اللهُ مُحَمَّد رَسُولُ اللهِ عَلیٌّ وَلِیُّ اللهِ:
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ
اللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَاتِ .
لبیک یا رسول الله ص
لبیک یا فاطمه الزهرا س
لبیک یا حیدر کرار علی ع
لبیک یا حسین ع .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
ازاول معلوم بودکه یک بازیه!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
افتیضاح ترامپ دلقک همان شعبده بازی و عملیات ژانگولر سنای آمریکاست
Iran (Islamic Republic of)
نیروگاه شیخ آباد
۲۰:۴۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
مرگ بر ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
ترامپ قاتل منتظر اعدام باش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
آمریکا= مجموعه راهزن های مکار و گاوچران های قاتل که با افکار شیطانی البته با ظاهر شیک هم مردم خودشون رو فریب دادند و هم مردم دنیارو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
چقدر خنده دار! استیضاح یک میمون مضحک توسط دلقک های سنا.اه اه اه...
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۶:۵۴ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
کدام کار آمریکا درست و صادقانه بوده که این یکی باشد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
کلاه بردار ترامپ .باعث ناامنی در دنیا شده با دستور ترور
Iran (Islamic Republic of)
m
۱۴:۴۷ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
به نظرم دولت آمریکا و صهیونیست ها دشمنان خدا و بشریت هستند و باید با استفاده از مستندهایی قوی این موضوع به گوش جهانیان برسد.
ان شاءاللّه مردم ایران هم با باز نشر آن در فضای مجازی و ...همراهی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
برکناری ترامپ را باور کردند.
آخرین اخبار