شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد؛

اختلاف بین جمهوریخواهان و دموکرات‌ها در جلسه استیضاح ترامپ در سنا

اختلاف میان اعضای دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در جلسه سنای آمریکا بر سر پرونده استیضاح رئیس‌جمهور این کشور چشمگیر است.

اختلاف بین جمهوریخواهان و دموکرات‌ها در جلسه استیضاح ترامپ در سنابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد سناتور‌های دموکرات با ارائه طرح‌های پی در پی برای اصلاح ضوابط محاکمه پارلمانی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، تلاش می‌کنند اعضای جمهوریخواه سنا را برای امتیاز دادن، تحت فشار قرار دهند.

خبرنگار الجزیره در گزارشی از کنگره آمریکا گفت: تلاش میچ مکانل، رئیس اکثریت جمهوریخواه در سنا برای راضی کردن دموکرات‌ها به جمع کردن همه پیشنهاد‌های خود درباره اصلاح ضوابط محاکمه دونالد ترامپ در یک پیش نویس، ناکام ماند. به نظر می‌رسد راهبرد دموکرات‌ها کارشکنی در آغاز محاکمه ترامپ با ارائه طرح‌های متعدد اصلاح ضوابط محاکمه اوست تا بتوانند جمهوریخواهان را به دادن امتیاز وادار کنند. بحث‌ها و رأی گیری برای هر یک از این طرح ها، دو ساعت طول می‌کشد.

میچ مکانل تلاش کرد با چاک شومر، رئیس اقلیت دموکرات برای ارائه این اصلاحات در یک بسته قانون پیشنهادی به توافق برسد، اما دموکرات‌ها این پیشنهاد را رد کردند.

دموکرات‌ها همچنان قصد دارند طرح‌های جدیدی را برای اصلاح ضوابط محاکمه پارلمانی ترامپ به سنا ارائه کنند هر چند که می‌دانند اکثریت جمهوریخواه به این طرح‌ها رأی نخواهد داد. ارائه طرح‌های پی در پی، نوعی اعمال فشار بر جمهوریخواهان است تا امتیاز دادن به دموکرات‌ها را بپذیرند.

خبرنگار این شبکه افزود: هنوز هیچ نشانه‌ای از امکان امتیاز دادن جمهوریخواهان به دموکرات‌ها وجود ندارد. دموکرات‌ها خواهان آن هستند که برای محاکمه ترامپ، اسنادی از دولت آمریکا درخواست شود و شماری از شاهدان احضار شوند. جمهوریخواهان می‌گویند ابتدا باید جلسه محاکمه آغاز شود و پس از آن اعضای سنا می‌توانند تصمیم بگیرند که آیا به گرفتن اسناد یا احضار شاهدان نیاز دارند یا نه. این اختلاف بین جمهوریخواهان و دموکرات ها، مانع پایان این جلسه سنا که به تعیین ضوابط محاکمه اختصاص دارد، می‌شود. ۵۳ سناتور جمهوریخواه تاکنون به همه این طرح‌های دموکرات‌ها رای منفی داده اند. تیم حقوقی دونالد ترامپ هم بر رد کردن همه پیشنهاد‌های سناتور‌های دموکرات اصرار دارد.

مجلس سنای آمریکا روز سه‌شنبه یکم بهمن ماه رسما جلسه بحث درباره استیضاح و محاکمه ترامپ را آغاز کرد.

روز ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) پس از تحقیقات گسترده درباره گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین، مجلس نمایندگان آمریکا با دو اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در کار کنگره» طرح استیضاح ترامپ را تصویب کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا هرگونه تخلف را رد کرده و مکرراً استیضاح را به عنوان «تعقیب توهمات» و با هدف «برگرداندن نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶»  اعلام کرده است.

ترامپ پس از بیل کلینتون (چهل‌ودومین رئیس‌جمهور) و اندرو جانسون (هفدهمین رئیس‌جمهور)، سومین رئیس‌جمهور آمریکاست که طرح استیضاح او در مجلس نمایندگان تصویب می‌شود.

برکناری ترامپ از قدرت، نیازمند دوسوم آرای نمایندگان سنا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار