۲۰ ایالت آمریکا از دولت ترامپ شکایت کردند

دادستان‌های کل ۲۰ ایالت آمریکا از دولت ترامپ به دلیل تلاش برای انتشار طراحی‌های چاپگر‌های سه بعدی اسلحه در اینترنت شکایت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، ۲۰ ایالت آمریکا شکایتی را علیه دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تنظیم کردند تا بتوانند مانع انتشار طراحی‌‌های چاپگر‌های سه بعدی اسلحه در سطح اینترنت شوند.

در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه (دیروز) منتشر شد، آمده است: ۲۰ دادستان کل در سراسر آمریکا شکایت نامه‌ای را برای به چالش کشیدن تلاش‌های دولت دونالد ترامپ برای انتشار طراحی‌‌های چاپگر‌های سه بعدی اسلحه در اینترنت تنظیم کردند.

لتیشیا جیمز، دادستان کل نیویورک اعلام کرد: انتشار این طرح‌ها در سطح اینترنت به هر کسی اجازه خواهد داد که آن‌ها را دانلود کند و بتواند برای خودش اسلحه‌هایی بسازد که قابل شناسایی نیستند.

بسیاری از منتقدان این چاپگر‌های سه بعدی بر این باورند که این کار می‌تواند باعث افزایش خشونت‌های مرتبط با اسلحه شود و دسترسی مجرمان را به اسلحه آسوده‌تر کند.

دادستان کل واشنگتن هم در این بیانیه اعلام کرد: چرا دولت دونالد ترامپ به سختی در تلاش است که به تروریستها، جنایتکاران و سوء استفاده کنندگان داخلی اجازه دسترسی به اسلحه‌های سه بعدی را بدهد؟

با وجود اینکه پیش از این یک دادگاه فدرال در ماه نوامبر سال گذشته با صدور حکمی انتشار طرح‌های ساخت اسلحه‌های سه بعدی را در آمریکا ممنوع اعلام کرده بود، کاخ سفید در روز‌های اخیر تلاش کرده است مقررات جدیدی را برای دور زدن این حکم صادر کند.

در سال ۲۰۱۵، یک شرکت به نام «دیفنس دیستریبیوتد» که طراحی‌های اسلحه‌های سه بعدی را در اینترنت منتشر می‌کند، از دولت باراک اوباما به دلیل صدور حکم حذف این طرح‌ها از سطح اینترنت شکایت کرده بود. اما شکایت او نتیجه‌ای را به دنبال نداشت تا اینکه در ژوئن سال ۲۰۱۸، دولت دونالد ترامپ بار دیگر اجازه انتشار این طرح‌ها را در اینترنت صادر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۰۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
توکل به خدا
آخرین اخبار