پارک‌های ساحلی اهواز برای عرضه‌کنندگان قلیان ناامن است

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: عملیات پاکسازی کامل پارک‌های ساحلی از عرضه کنندگان قلیان آغاز شده و این محل برای عرضه‌کنندگان قلیان ناامن است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا عالی پور معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مهم شهروندان جمع‌آوری عرضه‌کنندگان قلیان‌ها از سطح جاده‌های ساحلی اهواز است، گفت: با توجه به انعکاس حضور نامطلوب عرضه‌کنندگان قلیان در پارک‌های ساحلی مراتب به سمع و نظر دادستان، مقامات قضایی و انتظامی رسید و هماهنگی لازم جهت جمع‌آوری عرضه‌کنندگان قلیان در فضای سبز دو طرف رودخانه کارون انجام شده است.

او بیان داشت: در این مدت سر شبکه‌های عرضه‌کنندگان قلیان که ۱۲ نفر بودند شناسایی شدند و محل ورود و خروج و آدرس منازل مسکونی آن‌ها با کار تحقیقاتی، شناسایی و ثبت و ضبط شده است.

عالی پور افزود: این افراد با تشکیل گروه‌های خانوادگی افرادی را به عنوان کارگر در نظر می‌گیرند و با استفاده از سلاح سرد کسانی را که قصد دارند این اماکن را پاک و ایمن نگهدارند، تهدید و کارگرانشان را به صورت روزمزد در پارک‌های ساحلی مستقر و محیط را برای اینگونه اعمال نابهنجار ایمن می‌کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز تصریح کرد: عرضه‌کنندگان قلیان به وسیله خودرو تعداد زیادی صندلی، قلیان، میز و منقل را وارد پارک‌های ساحلی می‌کنند و علاوه بر عرضه قلیان، مواد مخدر سنتی و صنعتی و مشروبات الکلی نیز توزیع می‌کنند.

این مقام مسئول اذعان داشت: عرضه‌کنندگان قلیان، تخلفات مختلفی از جمله آسیب رساندن به تجهیزات و اموال شهری، آسیب زدن به درختان و کفپوش دارند. همچنین به صورت غیرمجاز و غیرایمن نسبت به سرقت برق اقدام کرده‌اند و احتمال برق‌گرفتگی کودکان وجود دارد. همچنین با زورگیری، ارعاب و تهدید شهروندان فضا را متعلق به خود می‌دانند و بار‌ها با ایجاد فضای رعب و وحشت باعث آزار شهروندان شدند که همه این موارد جزو جرم‌های این افراد است. معاون دادستان این موارد را احصاء و احکام ویژه‌ای برای این افراد صادر کرده است.

او ادامه داد: عرضه‌کنندگان قلیان با تعدادی از کارگران شهرداری به نوعی ارتباط نسبی و سببی دارند و از این طریق از اخبار و برنامه‌های شهرداری کاملا مطلع شده و در جریان هستند که این کارگران نیز شناسایی شدند. زمانی که این عرضه‌کنندگان قلیان در دام قانون گرفتار می‌شوند بعضا به حمایت برخی افراد ذی‌نفوذ دلخوش هستند و امیدوارند این افراد ذی‌نفوذ به آن‌ها کمک کنند که با پیش‌بینی‌های دستگاه قضایی و عزمی که در این راستا وجود دارد، قطعا ناامید خواهند شد.

علیرضا عالی پور اظهار کرد: از پنجشنبه شب (سوم بهمن‌ماه) نخستین عملیات پاکسازی پارک‌ها از عرضه‌کنندگان قلیان در قالب طرح‌های ضربتی و به صورت ناگهانی آغاز شد و در این عملیات بالغ بر ۲۰۰ جام قلیان و حدود ۳۰۰ صندلی پلاستیکی جمع‌آوری و دو خودروی وانت توقیف شد. این عملیات تا نوروز ۹۹ استمرار دارد و جاده‌های ساحلی کاملا از عرضه‌کنندگان قلیان پاکسازی خواهند شد.

او بیان داشت: همچنین برنامه‌هایی داریم تا حفظ و نگهداری پارک‌ها به صورت دائم به ضابطین خاص قضایی سپرده شود و در صورت حضور مجدد این افراد در پارک‌های ساحلی، بدون درنگ نسبت به بازداشت آن‌ها اقدام شود.

عالی پور گفت: طبق قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات، عرضه، توزیع و اشاعه مواد دخانی جرم مشهود محسوب می‌شود و دستگاه ضابط قضایی به عنوان ضابط عام وظیفه دارد در این زمینه اقدام کند، اما عوامل شهرداری به عنوان عوامل اجرایی با حکم ویژه معاونین دادستان زمینه اجرای حکم و بازداشت این افراد توسط پلیس را فراهم خواهند کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.