مسابقات قهرمانی هندبال آسیا؛

تیم ملی هندبال ایران ۲۶ - امارات ۲۹/ شاگردان حبیبی ششم آسیا شدند

تیم ملی هندبال کشورمام امروز برای کسب عنوان پنجمی رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف امارات رفت.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،تیم‌های ملی هندبال ایران و امارات برای کسب عنوان پنجمی رقابت‌های قهرمانی آسیا از ساعت ۱۶ به وقت تهران در کویت به مصاف یکدیگر رفتند. شاگردان علیرضا حبیبی روز پنج شنبه برابر کره جنوبی به تساوی ۲۴ - ۲۴ رسیدند تا شانس حضور در جمع ۴ تیم برتر را از دست بدهند و نتوانند جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱ مصر را هم بگیرند.

تیم ملی امارات هم در طرف مقابل در آخرین دیدارش برابر بحرین شکست خورد تا آن‌ها هم نتوانند سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان و ۴ تیم برتر این مسابقات را بگیرند. اماراتی‌ها تا پیش از این بازی آمار ۳ برد و ۳ باخت را کسب کرده بودند و ملی پوشان ایرانی هم آمار ۲ برد، ۲ باخت و یک تساوی را ثبت کرده بودند.

تیم ملی هندبال ایران - امارات / گزارش لحظه به لحظه

نیمه نخست / ایران ۱۴ - امارات ۱۳

بازی توسط ملی پوشان ایران آغاز شد و در همان ابتدا تیم ملی ایران توسط مجتبی حیدرپور به گل رسید. حمله اماراتی‌ها در ادامه برای آن‌ها سودی نداشت و توپ آن‌ها به تیر دروازه برخورد کرد. پس از آن سلامان بربط موفق شد برای تیم ملی کشورمان گلزنی کند تا حساب کار ۲ - ۰ شود، پس از این حمله امارات یکی از گل‌های خورده اش را جبران کرد.

تیم ملی هندبال کشورمان در ادامه بدون دردسر به گل سوم هم دست یافت تا شرایط بهتری ایجاد شود. در ادامه حمله اماراتی‌ها با واکنش خوب کرمی مهار شد. میلاد مسائلی هم در ادامه گل چهارم را زد تا اختلاف به ۴ گل برسد. در ادامه یکی از بازیکنان تیم ملی امارات با ۲ دقیقه تعلیق رو به رو شد.

اماراتی‌ها تا دقیقه ششم مسابقه نتوانستند گلی به ثمر برسانند. اماراتی‌ها که در گل زنی ناکام بودند در چند حمله دیگر هم نتوانستند حتی درواه ایران را به طور جدی تهدید کنند و سرانجام نختسین گلشان را در دقیقه هفتم به ثمر رساندند. البته ملی پوشان ایرانی هم کمی بازی را بی حوصله دنبال می‌کردند و همین باعث شد آن‌ها هم در گلزنی ناکام باشند و در ادامه خیلی زود اختلاف به ۲ گل برسد.پس از آن بازی کاملا جریان متفاوتی به خود گرفت و اماراتی‌ها توانستند با حملات سریع و البته ضربات دقیقشان فاصله را کمتر هم کردند.

شاگردان علیرضا حبیبی البته توانستند ۲ گل برسانند و دوباره اختلاف را بیشتر کنند، اما بی دقتی در دفاع و حمله در ادامه کار دست هندبالیست‌های ایرانی داد و آن‌ها با دریافت چند گل پیاپی سرانجام در امتیاز ششم با اماراتن برابر شدند.پس از آن هم امارات گل هفتم را زد و برای نخستین مرتبه از تیم ملی کشورمان پیش افتاد. در ادامه بازی برابر شد، اما بازهم این اماراتی ها بودند که با ضربه پنالتی دروازه سعید حیدری راد که به مسابقه آمده بود را باز کردند.

بازی در ادامه و بر خلاف نیمه نخست برابر دنبال می‌شد، شاگردان حبیبی هم گل می‌خوردند و هم گل می‌ردند و تا دقیقه ۱۹ مسابقه نتیجه در امتیاز ۸ بر ابر بود.بازی در ادامه با مصدومیت یکی از بازیکنانت کشورمان همراه بود، پس از آن هم امارات گل زد، اما خیلی زود دروازه این تیم باز شد تا همچنان کار برابر دنبال شود.

تیم ملی کشورمان در ادامه کار پس از اشتباه اماراتی‌ها صاحب توپ شدند و توانستند با به ثمر رساندن گل دهم از حریفشان پیشی گرفتند البته بازهم این برتری حفظ نشد و با وجود چند موقعیت خوبی که به دست آمد بازهم نتیجه در دقیقه ۲۴ برابر شد.بازی در ادامه کمی به سود ملی پوشان ایرانی بود و آن‌ها توانستند بازهم تیم برتر میدان باشند ، البته این برتری حداقل بود و سرانجام قرمز پوشان اماراتی در دقیقه ۲۹ گل برابری را زدند.

این بازی در نهایت با نتیجه ۱۴ - ۱۳ به سود تیم ملی هندبال کشورمان در نیمه اول به پایان رسید.

نیمه دوم / ایران ۱۲ - امارات ۱۸

دیدار در نیمه دوم هم با نمایش خوب بازیکنان اماراتی آغاز شد، آن‌ها با ترتیب چند حمله خوب به روز دروازه ایران کار را برابر کردند و حتی از تیم ملی کشورمان هم پیشی گرفتند، این برتری، اما خیلی زمان بر نبود و ۲ تیم خیلی زود در امتیاز ۱۵ برابر شدند. بازی در ادامه هم شاهد حملات زیادی از ۲ تیم بود، حملاتی که البته برای هیچ کدام گلی در پی نداشت.

اماراتی ها، اما در ادامه کار در حملات سریع و همچنین ضربات نهایی بهتر بودند، برخی اشتباهات در حمله ایران و البته پاس‌های بازیکنان باعث شد تا فرصت‌های زیادی از دست برود، بازیکنان ایرانی همانند دیگر بازی‌ها هم انگیزه لازم را نداشتند و هم می‌شد در چهره آن‌ها خستگی را دید.

بازی تا دقیقه ۲۲ کاملا برابر و پایپای دنبال می‌شد در این زمان سرمربیان ۲ تیم درخواست وقت‌های استراحتی داشتند تا هم بازیکنانشان نفسی تازه کنند و هم نکات فنی را به آن‌ها گوشزد کنند، کار در ادامه به سود امارات دنبال شد و پس از وقت استراحتی که گرفته شد آن‌ها به امتیاز رسیدند. تیم ملی امارات در ادامه و پس از آن که ملی پوشان ایرانی نتوانستند از فرصت هایشان استفاده کنند توپ هایشان را گل کردند تا فاصله حتی بیشتر هم شود.

هندبالیست‌های ایرانی در پایان این بازی با نتیجه ۲۹ - ۲۶ شکست خوردند تا پایان تلخی در این دوره از رقابت‌های قهرمانی آسیا داشته باشند.


بیشتربخوانید:

تیم‌ملی هندبال ایران‌۲۴ - کره جنوبی ۲۴ / ملی پوشان ایرانی از رسیدن به قهرمانی جهان بازماندند

کاپیتان تیم ملی هندبال خداحافظی کرد

امارات حریف هندبالیست‌های ایرانی شد


انتهای پیام/ 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار