دلنوشته یک شهید برای حضرت فاطمه (س)

سید می‌گفت: هر گاه مساله‌ای یا مشکلی دارم که حل نمی‌شود به سراغ مادرم فاطمه زهرا (س) می‌روم، توسل به حضرت سریع الاجابه است.

دلنوشته یک شهید برای حضرت فاطمه (س)به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شهید سید محمدرضا ناصریان بخشی از علاقه خود به بانوی عالمین، حضرت صدیقه طاهره (س) را در دستنوشته اش اینگونه بروز داده است:

از مادرم فاطمه زهرا سلام الله علیها، از بهترین مادر دنیا صحبت کردن برایم مشکل است. زهرا زهرا زهرا یا زهرا. زهرا مادر پهلو شکسته ماست. مادری که برای خدا زیست و همه زندگی اش جلوه‌ای خدایی است. مادری که از هر چه تجمّل و زیور آلات به دور بود. مادری که علی رغم همه داشتن ها، خود را از رفاه مادّی محروم می‌کرد.

مادری که هر چه داشت، ایثار می‌کرد. صائم بود و خستگی ناپذیر، مادری که الگوست برای تمام مادران و زنان عالم و تنها زنی بود که هم کفو با علی علیه السلام بود و علی (ع) نیز تنها مردی بود که هم کفو با زهرا سلام الله علی‌ها بود.
قبل از اینکه به اینجا (جبهه) بیایم، کم می‌شناختمش و با هم میانه‌ای نداشتیم. در یکی از دعا‌های توسّل، که شبی از ده شب اوّل آمدنم، بر پا شده بود، یک مرتبه حس کردم انگار میان من و زهرا سلام الله علی‌ها حجابی نیست. من او را نمی‌دیدم، امّا انگار او حرفهایم را می‌شنید و من هم پشت سر هم با او حرف می‌زدم و درد دل می‌کردم و این برنامه شب‌های بعد هم در دعا‌های توسّل و در خلوت بیابان‌ها ادامه داشت. هرگاه مسئله‌ای دارم یا مشکلی که حل نمی‌شود، به سراغش می‌روم. اگر خالص شویم و تزکیه پیدا کنیم «ان شاءالله»، توسّل به حضرت زهرا سلام الله علی‌ها سریع الاجابه است. البته هر خواسته‌ای هم که اشتباه بوده یا زود بوده، جواب نداده، و به نحوی هم فهمانده که چرا جواب نداده است.
حال اینکه می‌گویم مادرم زهرا سلام الله علیها، به این دلیل است که سیّد هستم و زهرا سلام الله علی‌ها را مثل مادرم می‌دانم و انگار محرم هستیم. من او را مثل مادر واقعی صدا می‌کردم و او اشکالی نمی‌گرفت و می‌دانم که اگر اشکالی بود، حتما به نحوی توضیح می‌داد. زهرا سلام الله علی‌ها مادر همه سادات است، سیّدها حواسشان جمع باشد، گناهشان دوبرابر و ثوابشان نیز دو برابر به حساب می‌آید، آبروی مادرشان را حفظ کنند. البته زهرای مرضیه سلام الله علی‌ها مادر همه است و اختصاصی نیست.

منبع: جماران

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
یا حضرت زهرا سلام اللّٰه علیها