دیاباته همه را شگفت زده کرد؛ با ریکاوری خوب الریان هم شکست می‌خورد

پیشکسوت استقلال گفت: شیخ دیاباته ابتدا که به استقلال آمده بود من خودم منتقدش بودم، ولی الان نشان داد که بی دلیل به او افعی نمی‌گفتند.

دیاباته همه را شگفت زده کرد؛ با ریکاوری خوب الریان هم شکست می‌خوردبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، برد پر گل و روحیه بخش استقلال مقابل تیم الکویت موجی از غرور و شادی را بین اهالی فوتبال ایجاد کرد. به ویژه اینکه این پیروزی پس از تغییر محل میزبانی این تیم از تهران به کشور ثالث بیش از یک برد عادی به دل مردم نشست. هافبک اسبق استقلال در دهه ۷۰ و ۸۰ از برد استقلال مقابل الکویت به عنوان یک پیروزی ارزشمند برای این تیم و کشورمان و البته فرهاد مجیدی یاد کرد و اعتقاد داشت ریکاوری خوب می‌تواند کمک کند تا شاگردان مجیدی الریان را هم شکست بدهند.

سیروس دین محمدی ، درباره دیدار استقلال و الکویت، بازی خطوط مختلف و مصاف با الریان قطر حرف زد.

متن این گفتگو در ادامه می‌آید:

* مصاف استقلال و الکویت را دیدید؟

- بله! به نظرم استقلال در این دیدار خیلی خوب بازی کرد. شخصا با شرایطی که تیم قبل از این بازی داشت فکر نمی‌کردم بتواند چنین بازی خوبی را ارائه کند.

* کدام شرایط؟
- همین که بازی را از تهران به دبی بردند، تیم در فرودگاه ۶، ۷ ساعت معطل شد و با بی خوابی راهی دبی شد و این مسایل همه موحب شد تا تصور کنم استقلال در دقایق ۶۰، ۷۰ به بعد از نظر بدنی کم می‌آورد. ولی شکر خدا خیلی خوب کار کردند.

* برای بازی با الریان چه برنامه‌ای می‌تواند موفقیت تیم را تضمین کند؟

- فقط باید ریکاوری خوبی داشته باشند تا از نظر بدنی کم نیاورند. چون تیم ظرف دو، سه روز کلی پرواز داشته حتما روی وضعیت بدنی شان تأثیر منفی می‌گذارد. استقلال شرایط خوبی نداشته و حتی نتوانسته در فصل نقل و انتقالات یارگیری درست و حسابی هم داشته باشد.

* در خط دفاع نبود عارف غلامی و سیاوش یزدانی چه تأثیری روی کار تیم در این پست داشت؟

- طاهرخانی با اینکه بازی سومش را برای استقلال انجام می‌داد، ولی تلاشش را کرد و دانشگر و روزبه هم خوب بودند. بالاخره نبود مهره‌های اصلی تأثیر می‌گذارد، ولی انصافا سید حسین (حسینی) عالی ظاهر شد و توانست موقعیت‌های خیلی خطرناکی را دفع کند. شاید اگر روز خوب حسینی نبود استقلال کارش گره می‌خورد.

* خط هافبک استقلال را چطور ارزیابی کردید؟

- فرهاد مجیدی به درستی با تقویت کار در خط هافبک می‌خواست فشار را از روی دفاعش کم کند.

* یعنی مسعود ریگی و علی کریمی؟

- دقیقا! مسعود ریگی را از زمانی که در بادران بود می‌شناختم. این بازیکن یک تخریبچی کامل در خط هافبک است که البته بازی اش اصلا به چشم نمی‌آید و فقط کادر فنی لب خط می‌فهمد این بچه چقدر برای تیم زحمت می‌کشد. ریگی همه ارتباطات را تخریب کرده بود و در کنارش علی کریمی هم علاوه بر کار حمله به دفاع هم کمک می‌کرد و بازیکنی است که نشان داد خیلی به درد استقلال می‌خورد. البته استقلال روی نیمکت هم برای این پست فرشید باقری را دارد که او هم بازیکن تخریب کننده‌ای است.

* دیاباته هم که حسابی راه افتاده است؟ قبول دارید؟

- دقیقا! او ابتدا که به استقلال آمده بود من خودم منتقدش بودم، ولی الان نشان داد که بی دلیل به او افعی نمی‌گفتند. یک مهاجم زهردار است که با جثه بزرگش خیلی خوب از فیزیکش استفاده می‌کند. ریزه کاری‌هایی دارد که به قد و قواره اش نمی‌خورد. او با بازی خوبش همه ما را شگفت زده کرده است. او اگر کمی دقت کند بیش از ۳، ۴ گل در هر بازی می‌زند.

* قائدی چطور؟

- مهدی قائدی هم بعد از اینکه در تیم المپیک نتوانست به صعود ایران کمک کند کمی از نظر روحی به هم ریخته بود، ولی با این همه در دیدار با الکویت خیلی سرحال بازی کرد.

* این برد چقدر برای فرهاد مجیدی خوب بود؟

- برد همیشه اعتماد بنفس کادر فنی را بالا می‌برد و در نقطه مقابل اعتماد بازیکنان به کادر فنی را هم افزایش می‌دهد. البته فرهاد کار‌های خیلی سختی در پیش دارد و باید با دقت تیم را به جلو ببرد.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار