موفقیت‌های چشمگیر ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم خون پمپئو را به جوش آورد

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد واشنگتن آماده است تا قاطعانه‌ترین اقدامات دیپلماتیک و اقتصادی را علیه مقامات سوریه و کشور‌های هم‌پیمان آن انجام دهد.

واکنش وزیر خارجه آمریکا به عملیات پاکسازی ارتش سوریه در ادلب وحلببه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بغدادپست، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد، واشنگتن آماده است تا قاطعانه‌ترین اقدامات دیپلماتیک و اقتصادی را علیه مقامات سوریه و کشور‌هایی که در حمله به ساکنان استان‌های ادلب و حلب از آن‌ها حمایت می‌کنند و در این برنامه بی‌رحمانه سهیم هستند، انجام دهد.

در بخش دیگری از این بیانیه ادعایی آمده است: آمریکا حملات ناعادلانه به ساکنان شمال غربی سوریه را محکوم می‌کند. آن‌ها خواستار آتش بس فوری و دسترسی کامل سازمان‌های بشردوستانه به مناطق آسیب دیده هستند تا از رنج صد‌ها هزار نفر از مردمی که در حال فرار از حملات و بمباران هستند، کاسته شود.

او در این بیانیه مدعی شد اقدامات روسیه، ایران، حزب الله و ارتش سوریه مستقیماً مانع برقراری آتش بس در شمال سوریه می‌شود.

اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا در حالی مطرح می‌شود که پرونده سیاه آمریکا و رژیم صهیونیستی در حمایت از گروه‌های تروریستی همچنان باز است و هر روز بخش جدیدی از اقدامات جنایتکارانه آنان بر همگان اثبات می‌شود. این نخستین بار نیست که آمریکا سعی می‌کند برای بهبود وجهه خود به گروه‌های مقاومت اتهام‌زنی کند.

ارتش سوریه پس از اینکه تروریست‌ها بار‌ها آتش‌بس اعلام شده در ادلب را نقض کردند، از جمعه هفته گذشته عملیات جدیدی را برای پاکسازی مناطقی از جنوب شرق ادلب و اطراف حلب آغاز کرده‎ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۰:۱۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
مگه این خونم داره؟
آخرین اخبار