ترامپ: اگر به حرف‌های بولتون گوش می‌کردم اکنون درگیر جنگ جهانی ششم بودیم

رئیس‌جمهور آمریکا که افشاگر‌های تازه مشاور امنیت ملی سابقش می‌تواند پرونده استیضاحش در سنا را پیچیده‌تر کند، او را به شدت هدف انتقاد قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به افشاگری‌های اخیر جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق خود درباره رسوایی اوکراین گیت، او را در صفحه توئیترش هدف حمله قرار داد.

ترامپ در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: کسی که سال‌ها پیش نتوانست به عنوان سفیر (آمریکا) در سازمان ملل تائید شود و از آن زمان نتوانسته در هیچ موردی تائید شود، به من برای تصدی پستی که نیازمند تائید سنا نباشد، التماس کرد و من (این پست را به او) اعطا کردم علیرغم اینکه بسیاری می‌گفتند «قربان، این کار را نکنید». 

رئیس جمهور آمریکا در ادامه این توئیت با اشاره به تهدید بولتون برای بکارگیری مدل جنگ لیبی درباره کره شمالی نوشت: او این پست را گرفت و اشتبا‌ها در تلویزیون از «مدل لیبی» صحبت کرد و خیلی قضاوت‌های اشتباه دیگر داشت. او اخراج شد، زیرا صراحتا (می گویم) اگر من به حرف او گوش می‌دادم اکنون درگیر جنگ جهانی ششم بودیم، و بعد هم می‌رود و فورا کتابی زننده و اشتباه می‌نویسد. (کتابی پر از اطلاعات) محرمانه امنیت ملی. چه کسی چنین کاری را می‌کند؟

روزنامه نیویورک تایمز بر اساس متنی از کتاب جدید جان بولتون که هنوز چاپ نشده، ولی به دست این روزنامه رسیده است، اخیرا گزارش داد اظهارات جنجالی بولتون در بحبوحه دادگاه استیضاح ترامپ در مجلس سنا همچنین شامل پیش نویس دست نوشته‌هایی است که او طی هفته‌های اخیر منتشر کرده است. بولتون در کتاب جدید خود که هنوز منتشر نشده اعلام کرده ترامپ در اوت ۲۰۱۹ به مشاورانش گفته بود که قصد دارد کمک ۳۹۱ میلیون دلاری نظامی به اوکراین را مسدود کند تا مقامات اوکراین از پسر جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها و رقیب انتخاباتی او تحقیق کنند.

بر اساس این گزارش، چندین صفحه از این کتاب به توضیحات بولتون درباره اینکه چگونه مسئله اوکراین فاش شد اختصاص یافته است تا اینکه در ماه سپتامبر او از کاخ سفید اخراج شد. او نه تنها بر بی اعتباری رئیس‌جمهور در مسئله اوکراین اشاره کرده بلکه جزئیاتی درباره مقامات کاخ سفید که تلاش کرده‌اند خود را از این مخمصه کنار بکشند، ارائه کرده است.

بر اساس این گزارش، چندین صفحه از این کتاب به توضیحات بولتون درباره اینکه چگونه مسئله اوکراین فاش شد اختصاص یافته است تا اینکه در ماه سپتامبر وی از کاخ سفید اخراج شد. وی نه تنها بر بی اعتباری رئیس‌جمهور در مساله اوکراین اشاره کرده بلکه جزئیاتی درباره مقامات کاخ سفید که تلاش کرده‌اند خود را از این مخمصه کنار بکشند نیز ارائه کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا متهم است که در تابستان گذشته در تماسی تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین، وی را تحت فشار قرار داده تا در مورد فعالیت‌های اقتصادی پسر «جو بایدن» در آن کشور تحقیق کند. «جو بایدن» رقیب بالقوه ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر سال ۲۰۲۰ آمریکا است.

انتشار گزارش نیویورک تایمز  احتمال احضار جان بولتون به جلسه محاکمه استیضاح ترامپ برای ادای شهادت را قوت بخشیده است.

محاکمه استیضاح ترامپ این روز‌ها در مجلس سنای آمریکا دنبال می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
خوبه .دو تا منفورترین کاراکتر کمدی بولتون و ترامپ ذات خبیث و شیطانی یکدیگر را رو کردند .بنشینیم و بخندیم .
Iran (Islamic Republic of)
Sarbaze ,, fadaeye ,, rahbaram "
۰۳:۲۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
سلام . یادتون میاد که همین جان بولتون در نشست ضد ایرانی در جمع منافقین و معاندین و سلطنت‌طلبان از پشت تریبون فریاد میزد که ایران جشن چهل‌سالگی خودش رو نمی‌بینه ؟ و حتماً یادتونه که همین جان بولتون جنایتکار و تروریست و مزدوران احمقشان ( منافقین و معاندین و سلطنت‌طلبان ) می‌خواستن در سال 1397 _ 1396 نشست سالانه‌ی منافقین رو در کشور ایران برگزار کنند ؟ حالا ببینیدش که حال و روزش به کجا رسیده ! حقشه که در این شرایط یک عکس از پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران با یک عدد 42 در صفحه توئیتر و فیسبوک این جان بولتون بفرستیم که بشینه یخورده به خودش و حرف‌هایی که به زبون آورده ،فکرکنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
هر دو تا سرباز فراریند هر دو هم عاشق جنگ. فقط فرق ترامپ اینه که بعد از اینکه کشیده رو از سپاه دریافت کرد ساکت شد و دیگه از حمله به ۵۲ نقطه فرهنگی حرفی نزد ولی اون بولتون از ترامپ نادانتره و اگه پنتاگون حرفاشو جدی میگرفت الان با روسیه و چین هم جنگ راه انداخته بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
جنگ ششم امریکا در جنگ سوم جهانی بطور کامل نابود و به تاریخ خواهد پیوست چه خوش خیال است این دلقک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
خوبه افتادن به جون هم
آخرین اخبار