پول درآوردن از ویروس کثیف!

در شرایطی که شیوع ویروس کرونا، باعث شده مردم در شهر‌های چین در خانه‌هایشان محبوس شوند، برخی با خلاقیت و حتی کاسبکاری به درآمد رسیده اند.

پول درآوردن از ویروس کثیف!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از سال‌ها درگیری کشورهای مختلف با انواع بیماری‌های واگیرداری چون ابولا، سارس، آنفلوآنزای پرندگان و... این‌بار ویروس جدید دیگری به دل مردم جهان ترس و واهمه انداخته است، ویروسی که از خفاش به انسان منتقل شده و بعضی به آن ویروس مرموز و کثیف می گویند. ویروسی که چند هفته‌ای است جهان را به خود درگیر و شمار زیادی را هم در کشورهای مختلف مبتلا کرده است. بنا بر آن چه در خبرگزاری ها آمده تا هنگام نوشتن این مطلب، بیش از 12 هزار نفر به این ویروس آلوده شده اند و بیش از 200 نفر هم جان خود را از دست داده‌اند اما در کنار تاثیر هولناک این بیماری بر منطقه و جهان که باعث افت شدید قیمت نفت و ... به دلیل تعطیلی شرکت ها، کارخانه ها و ... در چین شده است، عده ای هم از شیوع این ویروس به خاطر به دست آوردن ثروت ابراز خوشحالی کرده اند البته برخی توانسته اند بر خلاف دسته قبل با کمی خلاقیت در کنار کمک به مردم چین به ثروت برسند که در ادامه به آن ها می پردازیم.

خوشحالی وزیر آمریکایی از شیوع کرونا!
در حالی که جهان نگران شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف است، وزیر تجارت آمریکا، «ویلبر راس» به فکر منفعت طلبی از این اتفاق است. راس در مصاحبه ای با فاکس نیوز به نوعی از شیوع ویروس در چین ابراز خرسندی کرده و گفته است: «شیوع ویروس کرونا در چین که ۱۰ هزار نفر را مبتلا کرده و جان ۲۱۳ نفر را گرفته است، می‌تواند اقتصاد آمریکا را تقویت کند. من معتقدم این اتفاق به بازگشت مشاغل به آمریکای شمالی کمک می‌کند. برخی از این شغل‌ها به آمریکا و برخی احتمالاً به مکزیک باز می‌گردند».

پول درآوردن از ویروس کثیف!

او با تأیید جنبه منفی اظهارات خود ادامه داده : «من نمی‌خواهم با وجود این بیماری بسیار ناگوار و بدخیم، از پیروزی صحبت کنم اما شرکت‌ها باید به خطرهای موجود توجه کنندو در بازنگری زنجیره تولید، شیوع این ویروس را در نظر بگیرند.»این صحبت های وزیر تجارت آمریکا با واکنش های زیادی همراه بود تا جایی که برخی با توجه به گفته های «ویلبر راس» احتمال بیوتروریسم را برای به زانو در آوردن چین و کم کردن قدرت اقتصادی اش در برابر آمریکا دور از ذهن ندانستند. بسیاری از کاربران هم این صحبت ها را ابراز خوشحالی برای پول درآوردن از جان دادن دیگران دانستند و این کار را در آمریکا پرسابقه برشمردند.

کمی خلاقیت برای درآمد بیشتر
با شیوع ویروس کرونا، ترس از بیمار شدن به حدی زیاد شده که در شهرهایی که در قرنطینه قرار دارند، مردم حتی از خانه هایشان بیرون نمی آیند و همین باعث شده مجبور شوند به نوعی نیازهای خارج از محل زندگی شان مانند خریدهای روزانه و تهیه غذا را تامین کنند. چون اگر یک شهروند ساکن ووهان که در قرنطینه است قصد داشته باشد برای خوردن غذا به رستوران برود، محدودیت های رفت و آمدی و همین طور قوانین سختی که درباره استفاده نکردن از ماسک وجود دارد، عملا این امکان را از او گرفته است. اما ترس از تماس مستقیم با پیک های تحویل هم دلیل دیگری بود که مردم و البته کسب و کارها را به مخاطره انداخته بود.

پول درآوردن از ویروس کثیف!

یک شرکت تحویل غذا فناوری خود را برای حل این چالش تطبیق داد. این شرکت در اپلیکیشن تحویل غذای خود تغییراتی داده تا پیک های تحویل غذا و مشتریان با یکدیگر رو در رو نشوند و در به روزرسانی که در نرم افزارش انجام داده به کاربران این امکان را می دهد تا یادداشتی برای پیک اضافه کنند و از آن ها بخواهند غذا را پشت در محل سکونت بگذارند یا به نگهبانی ساختمان تحویل دهند. مشتریان همچنین می‌توانند در این اپلیکیشن مستقیما با پیک از طریق پیامک و مکالمه در تماس باشند و درباره محل دریافت غذا صحبت کنند. آن ها با این کار توانسته اند ضمن سود بالایی که برده اند، بسیاری از شهرهای در قرنطینه چین را تحت پوشش قرار دهند.

رکورد بازی موبایلی!
ویروس کرونا و فراگیری آن موجب شده تا کاربران بازی های موبایلی هم برای این که نحوه مقابله با آن را به شیوه بازی یاد بگیرند، به سراغ یک بازی به نام «پلیگ» بروند. «پلیگ» به کاربران یاد می‌دهد چطور با انتشار ویروس‌ها بجنگند، البته بیشتر نگاه این بازی به ویروس طاعون است اما همین که بازی برای مبارزه با انتشار ویروس است باعث شده خیلی زود رکورد نصب را در آمریکا به خود اختصاص دهد. این بازی آن قدر مورد توجه قرار گرفت که سازندگان آن هشدار دادند مردم اطلاعات لازم برای مقابله با کرونا را از مراجع رسمی دریافت کنند و بازی طراحی شده بر اساس الگوی علمی ساخته نشده است. با این حال تقاضا برای نصب این بازی به حدی زیاد بود که سایت شرکت سازنده از دسترس خارج شد.

پول درآوردن از ویروس کثیف!

خلاقیت های وطنی!
جدای از آن چه گفته شد کرونا باعث درآمدزایی برای برخی در داخل کشور خودمان هم شده است. با نگاهی به فروشگاه های آنلاین متوجه می شوید که فروش ماسک های مخصوص آن ها به قدری زیاد بوده که در بسیاری از فروشگاه ها ماسک به حالت ناموجود درآمده است.

اما در کنار بازار ماسک، شوخی های زیادی هم توسط کاربران وطنی با این ویروس شده است مثلا کاربری درباره خلاقیت یک بدهکار برای پرداخت نکردن بدهی اش، نوشت: «از رفیقم پول طلب داشتم زنگ زدم بهش برم پولم رو بگیرم میگه از وزارت بهداشت اومدن میگن کرونا داری و قرنطینه ام کردن، گفتن تا دو ماه نباید از خونه بری بیرون و با کسی تماس داشته باشی!»

ابتکاری برای جایگزین کردن ماسک
فراگیری ویروس کرونا به حدی بوده که ماسک در کشور چین نایاب شده و دولت چین به دنبال تامین 200 میلیون ماسک از کشورهای دیگر است. اما مردم چین برای این‌که از شر این ویروس‌در امان باشند ، خودشان بیکار ننشستند و در نبود ماسک دست به ابتکارات عجیبی از جمله پیچیدن نایلون به دور خود، کشیدن بطری به سر، استفاده از کلاه کاسکت، عینک شنا، ماسک شیمیایی و ... زدند تا شاید از خطر ویروس مهلک کرونا نجات پیدا کنند.

پول درآوردن از ویروس کثیف!

منبع: خراسان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۸:۴۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
باور کنید این بیماری ها اکثرا به علت خوردن غذاهای غیر اسلامیه