ایمیل‌هایی که دست ترامپ برای توقف کمک نظامی به اوکراین را رو می‌کند

وزارت دادگستری آمریکا ایمیل‌هایی در اختیار دارد که موید نقش داشتن رئیس‌جمهور این کشور در توقف کمک نظامی به اوکراین است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، بنا به گزارش‌ها وزارت دادگستری آمریکا چند ساعت پس از رای منفی سنا به احضار شهود به جلسه استیضاح دونالد ترامپ، در یک سند دادگاهی اعلام کرده است که ایمیل‌های در اختیار دارد که حاکی از دست داشتن رئیس جمهور این کشور در توقف کمک نظامی به اوکراین است.

روزنامه واشنگتن پست به استناد به گفته وکیل دفتر مدیریت و بودجه گزارش داد این ایمیل‌ها براساس «امتیاز ویژه رئیس جمهور» برای محرمانه نگهداشتن مکاتبات و مکالمات خود محافظت می‌شوند. بنا به گفته این فرد، به طور خاص این اسناد شامل ایمیل‌های می‌شود که منعکس کننده ارتباطات رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور یا مشاوران او در ارتباط با تصمیم گیر‌هایی در حوزه، مدت زمان و هدف از توقف کمک نظامی به اوکراین می‌شود.

شبکه خبری سی ان ان نیز گزارش داد این ایمیل‌ها اولین اذعان دولت است که ایمیل‌هایی مبنی بر تصمیم ترامپ برای توقف کمک نظامی به اوکراین، موضوع اصلی استیضاح او از سوی دموکرات‌هاست.

دموکرات‌های سنای آمریکا می‌گویند که کاخ سفید از ارائه اسنادی که ابعاد تصمیم گیری رئیس جمهور آمریکا را در خصوص کمک نظامی به اوکراین و نیز ارتباط با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور برای تحقیقات علیه جو بایدن را روشن می‌کند، امتناع می‌روزد. با رای منفی سنای آمریکا به احضار شهود و استناد به اسناد دیگر در جلسات محاکمه استیضاح رئیس جمهور، امید دموکرات‌ها برای روشن کردن ابعاد پنهان پرونده رسوایی اوکراین کیت از بین رفت.

سناتور‌های دموکرات با ارائه یک طرح خواستار احضار شاهدان طراز اولی همچون جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی دولت ترامپ برای شهادت درباره رسوایی اوکراین گیت شده بودند که در این رای‌گیری در مجموع، ۴۹ سناتور با این طرح موافقت و ۵۱ سناتور با آن مخالفت کردند و به این ترتیب با رد شدن این طرح، هیچ شاهدی برای شهادت درباره پرونده استیضاح ترامپ در مجلس سنا حاضر نخواهد شد و رأی‌گیری نهایی درباره استیضاح ترامپ روز چهارشنبه در سنا صورت خواهد گرفت.

ترامپ متهم است در تابستان گذشته در تماسی تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین، وی را تحت فشار قرار داده تا در مورد فعالیت‌های اقتصادی پسر «جو بایدن» در آن کشور تحقیق کند. «جو بایدن» رقیب بالقوه ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر سال ۲۰۲۰ آمریکاست. ترامپ در همین چارچوب، ارسال کمک‌های مصوب کنگره به اوکراین را به انجام تحقیق درباره هانتر بایدن، پسر جو بایدن مشروط کرده بود. او علاوه بر سوءاستفاده از قدرت، در مسیر ادای شهادت مشاوران خود و ارائه مدارک مانع ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار