نجات کودکان گرفتار در برف و کولاک شدید پس از ۲۷ ساعت

کودکانی گرفتار شده در برف و کولاک شدید پس از ۲۷ ساعت در ۳۰ کیلومتری روستا زنده یافت شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، روز یکشنبه ۴ کودک که برای یک تفریح کوتاه در برف از روستا خارج شده بودند در کولاک گرفتار شده و ناپدید شدند. این کودکان که ۱۴ ساله، ۸ ساله، ۷ ساله و ۲ ساله بودند پس از ۲۷ ساعت جست‌وجو‌های گسترده توسط سربازان ایالتی آلاسکا،گارد ملی ارتش، گارد ساحلی و افراد محلی و سازمان‌های دیگر حدود ۳۰ کیلومتری روستایشان یافت شدند.

به گفته مقامات این ایالت، کودکان توسط هلیکوپتر نجات داده شده و به دلیل قرار گرفتن طولانی در سرمای شدید که می‌توانست منجر به مرگ آن‌ها شود به سرعت به شهر بتل آلاسکا برده شدند تا برای انجام هیپوترمی شدید تحت درمان قرار بگیرند؛ که پس از مدتی دو کودک مرخص شده و دو کودک دیگر نیز در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تحت نظر قرار می‌گیرند.

پدر کودک ۲ ساله می‌گوید:" هیچوقت فکر نمی‌کردم چنین اتفاقی بیافتد، حتما به همه کودکان خیلی سخت گذشته است. او گفت همان روز یکشنبه بعد از ینکه بچه‌ها به خانه برنگشتند به دنبال آنان گشتیم، اما هوا بسیار نامساعد بود و کولاک شدیدتر می‌شد یک نفر با اتومبیل مخصوص برفی به دنبال کودکان رفت، اما شانسی برای پیدا کردنشان نداشت.

نجات کودکان گرفتار در برف و کولاک شدید پس از ۲۷ ساعت

تیم‌های جست‌وجوگر از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه عصر از راه‌های زمینی و هوایی به دنبال آنان گشتند، اما کولاک شدید مانع دیدشان می‌شد بنابراین ساعت ۲ بامداد کار را متوقف کرده و قول دادند دوشنبه صبح دوباره جستجو را آغاز کنند". در نتیجه بعدازظهر روز دوشنبه کودکان بعد از ۲۷ ساعت گرفتااری میان برف و کولاک در ۳۰ کیلومتری جنوب روستا یافت شدند.


بیشتر بخوانید: خارج کردن توده مو از شکم زن جوان!

بیشتر بخوانید: لحظه نجات مرد گرفتارشده در شعله‌های آتش برج ۲۵ طبقه


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۱۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
چه بچه های بازیگوشی بودن، باز خداروشکر پیداشون شد