برخورد قاطع دستگاه قضا با متخلفان انتخابات

با کاندیدا‌های انتخابات و دستگاه‌های دولتی و نهاد‌هایی که تخلف انتخاباتی داشته باشند به شدت برخورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری استان گیلان امروز در نشست پیشگیری از تخلف انتخاباتکه در سالن اجتماعات دادگستری گیلان برگزار شد، گفت: تبلیغات انتخابات باید در چهارچوب قانون و در زمان مقرر قانونی انجام شود و انتخاب باید بر اساس اصلح بودن فرد باشد.

او، با بیان این انتخابات از نعمت‌های انقلاب اسلامی است که وحدت و همدلی بین مردم به وجود آورده است، افزود: خداوند به وسیله این نظام دل‌های ما را آرام کرده و وحدت و همدلی را در بین ما بوجود آوره است که این از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است واجازه نمی‌دهیم کاندیدایی از احساسات مردم سوء استفاده کند و باعث تفرقه بین مردم و حتی در برخی موارد بین خانواد‌ها شود.

رئیس کل دادگستری استان گیلان گفت: ملت ما باید هوشیار باشد چرا که دشمنان اتحاد ما را نشان گرفته اند لذا باید با هوشیاری، اجازه توطئه و سوء استفاده به دشمن را ندهند.

حجت الاسلام حمزه خلیلی افزود: اگر هر کاندیدایی و هر فردی با تخریب یا هر اقدام دیگر باعث بروز مشکل در امر انتخابات شود با او برخورد خواهد شد.

احمد آقایی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان هم دراین نشست گفت: دستگاه‌های نظارتی و اجرایی برای بهتر برگزاری انتخابات تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا انتخابات سالم وبدور از هرگونه مشکلی در استان برگزار شود.

او افزود: دستگاه‌های دولتی بر اساس قانون حق ندارند از امکانات دولتی برای کاندید خاصی استفاده کنند و هر مسئول خاطی به هرشکلی، امکانات دولتی را در اختیار کاندید خاصی قرار دهد، با وی برخورد می‌شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: تاکنون ۱۰ فقره پرونده انتخاباتی در استان تشکیل شده است و قضات در حال رسیدگی به این پرونده‌های هستند.

آقایی، با اشاره به اینکه در تبلیغات انتخاباتی هر کاندیدا اگر در زمان کاندیداتوری مرتکب به تخلف شود بر اساس قانون حتی در صورت انتخاب شدن به عنوان نماینده عزل و از حقوق اجتماعی محروم خواهند شد.

مسرور، مدیر کل بازرسی استان گیلان هم در این نشست از تدوام بازرسی در استان خبر داد و گفت: دستگاه‌های نظارتی برای اجرای انتخابات عادلانه و سالم، تمام توان خود را به کار گرفته اند.

او افزود: همه دستگاه‌ها اداری، دولتی و نهاد‌ها مشمول منع بکار گیری از امکانات در حمایت از کاندیدا‌ها هستند و اگر دستگاهی از امکانات خود برای حمایت از کاندیدای خاصی استفاده کند با آن دستگاه، برخورد می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.