افزایش حضور مردم برای مشارکت گسترده در انتخابات جزو انتظارات از فرمانداران است

استاندار گیلان انتخابات را زمینه ساز تقویت ضریب امنیت ملی عنوان کرد و گفت: افزایش حضور مردم برای مشارکت گسترده در انتخابات جزو انتظارات از فرمانداران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان امروز در نشست ستاد انتخابات گیلان این عرصه سیاسی - اجتماعی را زمینه ساز تقویت امنیت ملی دانست و گفت: حضور در جمع مردم برای بیان خدمات دولت و نظام برای امیدافزایی و تشویق آنان برای مشارکت گسترده در انتخابات جزو انتظارات از فرمانداران است.

او، با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی برای توسعه کشور، پیگیری منافع ملی و از نظر نقش تقنینی و نظارتی جایگاه مهم و موثری دارد، افزود: انتخابات از نظر یکی از مؤلفه‌های اقتدار ملی است و در هر برهه‌ای از زمان به ویژه امسال به دلیل شرایط بین‌المللی اهمیت به سزایی دارد.

استاندار گیلان گفت: انتخابات علاوه بر اینکه مهمترین ابزار اِعمال حق تعیین سرنوشت مردم زمینه ساز تقویت ضریب امنیت ملی و نماد مردم سالاری دینی است.

ارسلان زارع افزود: برای تحقق مشارکت گسترده مردم، علاوه بر اعتماد سازی، باید از ظرفیت احزاب، تشکل‌های سیاسی، نخبگان، دانشگاهیان، سمن‌ها، معتمدان، فرهنگیان، روحانیان و گروه‌های مرجع استفاده کنیم.

او، بر ضرورت تعامل شایسته و مطلوب با رسانه‌ها و مطبوعات نیز تأکید کرد و گفت: از تریبون‌های عمومی قانونمند با تأکید بر حفظ وحدت و وفاق و برمبنای تقویت هویت ملی و انسجام اجتماعی، حمایت شود.

استاندار گیلان، پایداری و پافشاری مردم بر اعتلای آرمان‌های انقلاب را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: از اعضای ستاد انتخابات استان، فرمانداران، بخشداران و همه دست اندرکاران امر برگزاری، نظارت و بازرسی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتظار دارم همواره قانون را مبنا و محور گفتار و کردار خویش قرار دهند تا بر این اساس اعتماد مردم برای مشارکت در انتخابات تقویت شود.

زارع، اجرای قانون را مستلزم دانستن و تسلط بر آن و نیز آیین نامه‌های مربوطه دانست و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی برای دست اندرکاران انتخابات در سطوح مختلف از اهمیت خاصی برخوردار بوده و همواره مورد تأکید است.

او، با بیان اینکه گیلان با ۱۶ شهرستان، ۱۱ حوزه انتخابیه و۱۳ کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، تصریح کرد: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، دوم اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.