دریادار سیاری:

هیچ‌گاه برای سایر کشورها تهدید نیستیم

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: ما قصد تعرض به هیچ کشوری را نداریم و هیچ گاه برای سایر کشورها تهدید نیستیم.

هیچ‌گاه برای سایر کشورها تهدید نیستیمبه گزارش خبرنگار  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز شنبه ٢۶ بهمن ماه در مراسم تجلیل از برگزیدگان اولین دوره مسابقات سراسری دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش که در محل دانشگاه افسری امام علی (ع) برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا گفتند که باید قوی شویم تا جنگ نشود. ما باید به قدری قوی شویم تا دشمن جرات نکند به به شما نزدیک شود. باید در مذاکرات بین المللی محکم پشت میز بنشینید و جایگاه خود را مشخص کنید تا دشمن به فکر تعرض به کشور و منافع ما را به مغزش راه ندهد.

او ادامه داد: برگزاری‌ مسابقات دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش اقدام بسبار مناسبی بود و امیدواریم هر سال بر کیفیت این مسابقات افزوده شود.

دریادار سیاری گفت: ما قصد تعرض به هیچ کشوری را نداشته و نخواهیم داشت و هیچ گاه برای سایر کشورها تهدید نیستیم.

او ادامه داد: امروز قدرت نظامی ما رشد جهشی داشته است اما این قدرت برای حفظ امنیت کشور است نه به منزله تهدیدی برای سایر کشورها، ما اگر‌ قوی شویم دشمن می‌داند اگر دشمن تعرضی به ما کند، جوابی پشیمان‌کننده دریافت خواهد کرد.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه دکترین یا رهنامه جمهوری اسلامی ایران دفاعی و‌ مبتنی بر توان بازدارندگی است، عنوان کرد: برای رسیدن به بازدارندگی ما در وهله اول نیازمند «نیروی انسانی» هستیم. نیروی انسانی هم می‌تواند یک سازمان را به اوج برساند هم می‌تواند باعث ورشکستگی یک سازمان شود. البته باید به این نکته توجه کرد که نیروی انسانی کیفی می‌تواند برای یک سازمان رشد جهشی ایجاد کند.

او افزود: نیروی انسانی کیفی باید متعهد، مبتکر، خلاق، مومن، متفکر، مخلص، منضبط، ولایتمدار و ایثارگر باشد.

امیر دریادارسیاری با اشاره به اینکه مطمئنا با وجود همه فشارها علیه کشورمان، در گام دوم انقلاب رشد جهشی بیشتری نسبت به گام اول خواهیم داشت، تاکید کرد: ایمان، شجاعت و دانش، سه ویژگی محوری نیروی انسانی نظامی است که در کلام فرمانده معظم کل قوا به آنها اشاره شده است.

او ادامه داد:‌ شجاعت و‌ سلحشوری از ویژگی‌های متمایز کننده نیروی انسانی نظامی نسبت به سایر نیروهای انسانی است، نظامی منهای شجاعت مساوی با صفر است.

رئیس ستاد ارتش افزود: ما باید روز به روز دانش خود را در کاری که انجام می‌دهیم، افزایش دهیم چرا که امروز اگر‌ در عرصه دانش نظامی یک روز غفلت کنیم، به اندازه یک سال عقب می‌افتیم.

او گفت: جنگ امروز، جنگ علم است. جنگ امروز در زمین، هوا، فضا، دریا و سایبر، جنگ علم است.

دریادار سیاری در پایان با اشاره به یکی از سخنان سپهبد علی صیاد شیرازی که درباره ویژگی های یک فرمانده بیان شده بود، تصریح کرد: آن فرمانده‌ای موفق است که یگان تحت‌نظر خود را رشد بدهد و گرنه اداره کردن یک یگان وظیفه عادی و اصلی یک فرمانده است. این رشد ابعاد مختلف جسمانی، بصیرتی، علمی و ایمانی را شامل می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار