تاثیر شیوع ویروس کرونا بر گردشگری سلامت

رئیس اداره گردشگری سلامت درخصوص تاثیر شیوع ویروس کرونا بر توریسم سلامت توضیحاتی را ارائه کرد.

سعید هاشم زاده رئیس اداره گردشگری سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تأثیر انتشار ویروس کرونا در گردشگری سلامت دنیا، اظهار کرد: آمار بیمارانی که از کشور‌های شرق آسیا جهت انجام درمان و دریافت خدمات بهداشتی به کشورمان می‌آمدند بسیار پایین بود و از این جهت ویروس کرونا تأثیر زیادی بر گردشگری سلامت کشورمان نداشته است، اما به طور کلی انتشار این ویروس رفت و آمد‌های بین‌المللی را به ویژه از مناطق شرق آسیا و کشور چین در دنیا محدود کرده است.

رئیس اداره گردشگری سلامت ادامه داد: به دلیل بروز بیماری کرونای جدید تعداد پرواز‌های بین‌المللی کاهش پیدا کرده است و همین مسئله تأثیر منفی بر اقتصاد کشور‌ها به ویژه گردشگری سلامت خواهد گذاشت.

هاشم زاده بیان کرد: خوشبختانه در ۹ ماهه اول سال تعداد ۹۲ هزار بیمار بین‌المللی به بیمارستان‌ها و مراکز جراحی محدود مراجعه کرده‌اند و بر اساس پیش‌بینی‌ها برای اولین بار تا پایان سال جاری تعداد ۱۰۰ هزار نفر به بیمارستان‌ها مراجعه خواهند کرد.

او گفت: هر گردشگر سلامت که به بیمارستان‌ها و مراکز جراحی محدود مراجعه می‌کند بین ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ دلار ارز وارد کشور می‌کند و به همین دلیل امروزه کشور‌های زیادی سعی کرده‌اند تا در این حوزه برنامه‌ریزی بلند مدت و دقیقی داشته باشند.


بیشتر بخوانید: دارو و تجهیزات پزشکی توریست‌های درمانی با چه ارزی محاسبه می‌شود؟


او یادآوری کرد: خوشبختانه آمار جذب گردشگران سلامت در کشورمان هر روز در حال افزایش است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار