بیمارستان‌هایی با ضریب اشغال تخت بالا حق جذب بیماران بین‌المللی را ندارند/ مجوز پذیرش گردشگر سلامت ۱۰۰ بیمارستان تمدید شد

هاشم‌زاده گفت: پس از بررسی مجدد کارشناسان تعداد ۱۰۰ بیمارستان مجدداً گواهی‌نامه پذیرش گردشگری سلامت را بدست آوردند.


بیمارستان‌هایی با ضریب اشغال تخت بالا حق جذب بیماران بین‌المللی را ندارند/ مجوز پذیرش گردشگر سلامت ۱۰۰ بیمارستان تمدید شدسعید هاشم‌زاده رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آغاز بررسی مجدد بیمارستان‌ها برای پذیرش بیماران خارجی اظهار کرد: در حال حاضر تاریخ اعتبار  گواهی‌نامه‌های بیمارستان‌ها و مراکز درمانی جهت پذیرش گردشگران سلامت و بیماران بین‌المللی به پایان رسیده است و وزارت بهداشت در حال بررسی مجدد شرایط این مراکز درمانی است.

او ادامه داد: در سال گذشته تعداد ۱۶۸ بیمارستان و مراکز درمانی مجوز پذیرش گردشگران سلامت را اخذ کرده‌اند که به دلیل پایان تاریخ اعتبار مجوزشان پس از بررسی مجدد به وسیله کارشناسان تا به امروز تعداد ۱۰۰ بیمارستان مجدداً گواهی‌نامه پذیرش گردشگری سلامت را بدست آوردند.

رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت بیان کرد: پذیرش بیماران خارجی بیشتر در بیمارستان‌های خصوصی به دلیل وجود تخت‌ها خالی انجام می‌شود و بر اساس قانون بیمارستان‌های دولتی و حتی خصوصی اگر مراجعه کننده جهت بستری با کمبود تخت مواجه نشود بیمارستان‌ها می‌توانند تنها ۱۰ درصد از تخت‌های خود را برای پذیرش  بیماران بین‌المللی اختصاص دهند.


بیشتر بخوانید: افزایش قیمت داروهای خاص تاثیری بر پرداختی از جیب بیماران ندارد/ تامین داروی بیماران تالاسمی با تکیه بر توان تولید داخل


هاشم‌زاده گفت: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی که ظریب اشغال تخت آن‌ها در حدود ۹۰ درصد است و جزو مراکز درمانی با مراجعه زیاد محسوب می‌شوند نمی‌تواند اقدام به جذب گردشگران سلامت کنند. اگر بیمارستانی چنین کاری انجام دهد تخلف کرده و وزارت بهداشت با آن بر اساس قوانین و دستورالعمل برخورد می‌کند.

او یادآوری کرد: اگر بیمارستانی تخت خالی برای پذیرش بیماران بین‌المللی نداشته باشد می‌تواند آن‌ها را به مراکز درمانی دیگری ارجاع دهد که در این میان شرکت‌های تسهیل‌گر نقش مؤثری در زمینه جذب بیماران بین‌المللی دارند.

انتهای پیام/

پذیرش بیماران خارجی بیشتر در بیمارستان‌های خصوصی انجام می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار