درمانگاه جدید بیمارستان امیراعلم افتتاح شد

صبح امروز درمانگاه جدید بیمارستان امیر اعلم با حضور خیرین و مسئولین دولتی افتتاح شد.

درمانگاه جدید مجتمع بیمارستان امیراعلم افتتاح شدبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز درمانگاه‌های جدید تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان امیراعلم با حضور مسئولینی از وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تهران و همچنین خیرین سازنده افتتاح شد.
 
در این مراسم کامل تقوی نژاد، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت اظهار کرد: ۸.۵ درصد از GDP کشور مربوط به بخش سلامت است، براین اساس علاوه بر دولت، نیاز است که خیرین نیز به ما کمک کنند. با مقایسه این عدد با بودجه‌ای که دولت برای حوزه سلامت اختصاص می‌دهد در می‌یابیم که حدود نیمی از این ۸.۵ درصد را دولت و نیم دیگر آن را مردم می‌دهند.

تقوی نژاد ادامه داد: اکنون ۴۴ هزار تخت بیمارستانی در حال احداث است. با توجه به هزینه‌های موجود که ۱۵ هزار میلیارد تومان برای ساختن ساختمان مراکز ارائه خدمات است و حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان نیز به تجهیزات اختصاص پیدا کند، حدودا ۱۵ سال طول می‌کشد تا پروژه‌های فعلی به سرانجام برسد؛ البته به شرط آنکه پروژه جدیدی برای احداث دست نگیریم. 
 
او در ادامه تصریح کرد: طبق آمار نزدیک به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان مجموع دارایی‌هایی است که در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار دارد اما مشاهده می‌کنیم برخی جاها از ظرفیت‌ها و یا ساختمان‌ها به درستی استفاده نمی‌شود. وزارت بهداشت در تلاش است تا بخش مدیریتی در این زمینه تعریف کند تا به استفاده حداکثری از منابع موجود برسیم.
 
تقوی نژاد تاکید کرد: استفاده از ظرفیت‌های بانکی، سرمایه گذاری بخش خصوصی، سرمایه گذاری در حوزه گردشگری سلامت و جذب کمک خیرین از اولویت‌های وزارت بهداشت است.
 
او با بیان اینکه نیاز است تا بیشتر از توانمندی‌های خیرین بهره‌مند شویم، گفت: شاید تا کنون مشکل از طرف ما بوده که به طور دقیق نیازها و کمبودهای خود را برای این اقشار تشریح نکرده‌ایم. پس اکنون ما دست نیاز خود را برای توسعه بخش‌های نظام سلامت به سوی خیرین دراز می‌کنیم.
پاسخ به سوالات پزشکی را اینجا بخوانید

ارائه خدمات MRI در درمانگاه جدید بیمارستان امیراعلم

در ادامه آرش جعفریه، رئیس بیمارستان امیر اعلم با اشاره به اقدام خیرین سازنده درمانگاه جدید بیمارستان گفت: ۹ واحد درمانگاهی اکنون به ۲۷ درمانگاه رسیده است . ما توانستیم در ساختمان جدید خدمات MRI، تست تشخیص سرگیجه، فیزیوتراپی و ... را به مردم ارائه دهیم.
 
او ادامه داد: برای اینکه بتوانیم گستره خدمات خود را افزایش دهیم از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کردیم. در همین زمینه تونلی میان درمانگاه و بیمارستان احداث کردیم تا انتقال بیماران راحت‌تر صورت گیرد.
 
رئیس بیمارستان امیر اعلم گفت: روزانه در درمانگاه این بیمارستان ۶۰۰ بیمار درمانگاهی ویزیت می‌شوند؛ سالانه حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار عمل جراحی در این بیمارستان انجام می‌دهیم. رسیدگی به این تعداد بیمار در بیمارستان جوابگو نبوده؛ بنابراین این ساختمان احداث گردید تا کیفیت و درمان سریعتر انجام شود.
 
او با بیان اینکه برای بحث‌های هتلینگ بیمارستان با مشکلاتی مانند تخصیص بودجه روبرو هستیم، گفت: امیدواریم وزارت بهداشت نگاه ویژه‌تری به این بخش و این بیمارستان داشته باشد.
 
انتهای پیام/

هتلینگ بیمارستان با مشکل تخصیص بودجه مواجه است

 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار