اجرایی شدن طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی در فارس

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان اجرا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سهراب مختاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس بیان کرد: در طرح کارورزی که یک دوره آموزشی عملی و کاربردی است تمام فارغ التحصیلان دانشگاهی می‌توانند با ثبت نام در سامانه https://karvarzi.mcls.gov.ir از نزدیک با تولید و فضای کار آشنا شوند و در رشته تحصیلی خود کسب مهارت کنند.

او، تصریح کرد: حداکثر سن برای شرکت در این طرح ۳۵ سال است و متقاضیان نباید در زمان ثبت نام در سامانه بیش از ۳ ماه سابقه پرداخت حق بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی در ۲ سال گذشته داشته باشند.

مختاری ادامه داد: در این طرح استان فارس مقام نخست را بین استان‌های کشور دارد و بعد از فارس، استان‌های لرستان، کرمان، اصفهان، اردبیل، هرمزگان، خراسان رضوی و گلستان بهترین عملکرد را در طرح کارورزی داشته اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس افزود: در حال حاضر یک هزار و ۲۸ نفر از کاروزان این طرح که ۷۷۳ نفر زن و ۲۵۵ نفر مرد بوده اند شاغل هستند که سهم بیمه کارفرمای این شاغلان را دولت پرداخت می‌کند.

او، طرح کارورزی را به عنوان یک فرصت طلایی برای همه واحد‌های صنفی، اتحادیه ها، اتاق اصناف، فعالان بخش کشاورزی و صنعتگران دانست و اضافه کرد: در این طرح افراد دارای مدرک کارشناسی به بالا معادل حداقل یک سوم دستمزد مصوب شورای عالی کار حقوق را دریافت می‌کنند که این مبلغ برای افراد دارای کارشناسی ۵۰۰ هزار تومان، کارشناسی ارشد ۶۰۰ هزار تومان و افراد دارای مدرک دکترا ۷۰۰ هزار تومان است که در پایان دوره مقدماتی پرداخت می‌شود.

مختاری اظهار کرد: به کارگیری کارورزان در دوره مقدماتی هیچ گونه بار مالی برای کارفرمایان ندارد و حتی بیمه مدنی آن‌ها توسط دولت در طول مدت کارورزی پرداخت می‌شود.

او، تاکید کرد: در طول دوره ۳ ماهه، کارورز از شمول همه قوانین کار و تامین اجتماعی معاف است و هیچ تعهد‌ی بابت استخد ام یا موارد د یگر برای کارفرما ایجاد نمی‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: در این طرح همه کافرمایان صنفی، صنعتی، کشاورزی و تعاونی‌ها، چنانچه ۲ نفر نیروی شاغل بیمه شده تأمین اجتماعی داشته باشند می‌توانند از اشتغال یک نفر کارورز دانش آموخته دانشگاهی را جذب کنند و درصورت استخدام کارورز بعد از دوره مقدماتی کارفرما می‌تواند به شرط عدم ریزش نیرو در یک سال اخیر از معافیت بیمه‌ای استفاده کند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار