مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس خبرداد؛

توانمندسازی فارغ التحصیلان دانشگاهی با مهارت آموزی در محیط کار

۲۰ هزار و ۴۲۳ فارغ التحصیل دانشگاهی متقاضی مهارت آموزی در استان فارس هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سهراب مختاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: در طرح کارورزی که یک دوره آموزشی عملی و کاربردی است تمام فارغ التحصیلان دانشگاهی می‌توانند با ثبت نام در سامانه https://karvarzi.mcls.gov.ir/ از نزدیک با تولید و فضای کار آشنا شوند و در رشته تحصیلی خود کسب مهارت کنند.

وی با بیان این که استان های فارس و خوزستان بیشترین سهمیه جذب کارورز از بین بیکاران را دارند، افزود: برای این طرح در استان فارس ۲۰ هزار و ۴۲۳ نفر ثبت نام کردند که هفت هزار و ۴۴۱ کارورز مجاز تشخیص داده شدند.

مختاری ادامه داد: در این طرح که دولت یک سوم حقوق کارورز و دو سال حق بیمه را متقبل شده است، فارس می‌تواند هفت هزار و ۵۶۰ کارورز را از بین فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهی دارای شرایط، انتخاب کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس بیان کرد: ۶۶۴ واحد پذیرنده و یا همان کارفرما متقاضی به کارگیری کارورز شده اند و علاوه بر آن ۴۲۳ درخواست ناقص نیز از سوی کارفرمایان ارایه شده است.

مختاری گفت: از این آمار برای ۲۱۶ متقاضی مجوز صادر شده که ۱۰۵ مورد آن منجر به انعقاد قرارداد شده است.

وی، شرایط متقاضیان برای شرکت در این طرح را داشتن حداکثر ۲۵ سال سن برای مقطع کاردانی، ۲۸ سال برای مقطع کارشناسی و ۳۳ سال برای مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری اعلام کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان این که شرکت فارغ التحصیلان دانشگاهی در این طرح باعث می‌شود تا رزومه قابل قبولی برای اشتغال آنان ایجاد شود، افزود: حقوق ماهانه دانش آموختگان دانشگاهی در شش ماه دوره کارورزی از ۲۷۰ تا ۳۵۰ هزار تومان توسط دولت پرداخت می‌شود و کارفرما هم از دادن مالیات معاف است.
انتهای پیام/ر

شرکت فارغ التحصیلان دانشگاهی در طرح مهارت آموزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار