شیراز؛

ایجاد زمینه اشتغال برای فرزندان فارغ التحصیل فرهنگیان

کارگاه های آموزشی کارآفرینی برای فرزندان فارغ التحصیل زنان فرهنگی سرپرست خانواده فارس برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حسینعلی شیرازی مشاور مدیر کل و مدیر عامل موسسه تدبیر فرهنگیان فارس در آیین افتتاحیه دوره آموزشی دو روزه کارآفرینی گفت: کارگاه های آموزشی کارآفرینی با هدف تغییر نگرش و ایجاد زمینه اشتغال برای فرزندان فارغ التحصیل زنان فرهنگی سرپرست خانواده فارس برگزار می شود.

 
وی با اشاره به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و تغییرات سریع در زندگی انسان افزود: از نشانه های انسان های هوشمند توانمندی در سازگاری با شرایط جدید و بهره گیری از استعداد و توانمندی خود برای تغییر شرایط برای خلق موقعیت های جدید در عرصه های مختلف زندگی همچون کار است.
 
حسینعلی شیرازی خطاب به شرکت کنندگان در این دوره اظهار کرد: استقلال مالی شما بهترین خدمت به خانواده است و  در این دوره کارآفرینی که با حضور اساتیدی  مجرب از اداره کل فنی و حرفه ای استان برگزار می شود، می توانید با مهارت های لازم برای استفاده مطلوب از تفکر خود و تغییر نگرش برای خلق موقعیت های کاری مناسب  آشنا شوید.
 
مشاور مدیر کل آموزش و پرورش فارس در ادامه گفت: تلاش ما این است تا پس از سپری کردن این دوره دو روزه، با برگزاری کارگاه های مختلف، ضمن حرفه آموزی زمینه اشتغال برای شما نیز فراهم شود.
 
گفتنی است، هم اکنون نزدیک به 6 هزار و 500 تن از زنان خود سرپرست فرهنگی فارس عضو موسسه تدبیر فرهنگیان استان  می باشند.
برگزاری دوره های آموزشی مختلف عقیدتی، هنری و مهارتی  ،برگزاری دوره های مشاوره حقوقی ، خانواده و  روان شناسی ، امکان استفاده از آموزش های  رایگان  مراکز فنی و حرفه ای استان  و برخورداری از تخفیف های مناسب در استفاده از مراکز خصوصی فنی و حرفه ای ، اردو های تفریحی سیاحتی و زیارتی و استفاده از امکانات و خدمات سازمان ها و نهاد های اجتماعی از مهمترین خدمات موسسه تدبیر فرهنگیان به این خانواده ها است.  
معاون برنامه ریزی و هماهنگی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس نیز در این مراسم گفت: موضوع اشتغال یکی از مسائل مهمی است که هم اکنون دغدغه همه مسئولان است.
 
ایزدی ادامه داد: وجود تعداد زیاد فارغ التحصیلان دانشگاه و نبود کار مناسب و شایسته برای این افراد ایجاب می کند تا برای حل این مشکل تدابیر مناسبی از سوی مسئولان  اندیشه شود.
 
معاون برنامه ریزی و هماهنگی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس افزود: در کشور های توسعه یافته موضوع کارآفرینی و مهارت آموزی به عنوان یک عامل تعیین کننده در رفع معضل اشتغال مطرح است .
 
وی با بیان اینکه نداشتن مهارت لازم در فارغ التحصیلان کشور یک آفت بزرگ در زمینه اشتغال است افزود: فارغ التحصیلان ما باید در کنار کسب علم و دانش نسبت به کسب مهارت لازم در  زمینه های مختلف و کسب توانمندی  تلاش کنند، چرا که دانش به تنهایی نمی تواند زمینه ساز اشتغال شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار