بهترین فیلم‌ها درباره «سرقت از بانک» که باید تماشا کنید + تصاویر

مستند‌های متعددی درباره سرقت از بانک‌ها و جرایم جنجالی ساخته شده، اما حقیقت آن است که کم‌تر فیلم هیجان‌انگیزی درباره آن وجود دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دزدی، سرقت‌های بزرگ و جنایت‌هایی که در نهایت هیجان عجیبی دارند، همیشه برای کارگردانان جذاب هستند. با وجود فیلم‌های متعددی که درباره‌ی این جرایم ساخته شده، کم‌تر عنوانی وجود دارد که واقعا جذاب باشد. بسیاری از آن‌ها صرفا با تکیه‌کردن بر داستان سرقت، تلاش می‌کنند تماشاگر را جذب کنند، اما این تصمیم واقعا کافی نیست. هواداران واقعی سینما، خیلی سریع تفاوت یک عنوان فاخر و فیلمی که صرفا برای دیده‌شدن شاخته شده را تشخیص می‌دهند. اما گاهی اضافه‌شدن عناصر سینمایی ارزشمند به هر فیلمی، می‌تواند کیفیت آن را تا حد قابل قبولی بیشتر کند.

بهترین فیلم‌ها درباره «سرقت از بانک» که باید تماشا کنید

یک فیلم‌نامه‌ی جذاب در کنار مجموعه‌ای از بازیگران توانمند و البته کارگردانی بدون ایراد، هر فیلمی را قدرتمند می‌کند؛ بنابراین اگر دوست دارید بهترین فیلم‌هایی که درباره سرقت از بانک ساخته شده‌اند را تماشا کنید، این لیست را از دست ندهید.

 

بهترین فیلم‌ها درباره «سرقت از بانک» که باید تماشا کنید

حرارت (Heat)

رابرت دنیرو یکی از اساتید کم‌نظیر سینمای آمریکا است. اگرچه عناوین ناامیدکننده‌ی متعددی در کارنامه‌ی او وجود دارد، اما همه‌ی هواداران سینما او را با بهترین فیلم‌هایش به یاد می‌آورند. «حرارت» یکی از جذاب‎ترین فیلم‌های سال ۱۹۹۵ بود که توسط مایکل مان کارگردانی شده است و بازیگران مطرحی مانند رابرت دنیرو و آل پاچینو را در اختیار دارد. تقابل این دو بازیگر، به تنهایی بخشی از جذابیت فیلم را یدک می‌کشد. بخش اصلی هیجان فیلم، از درگیری آن‌ها نشات می‌گیرد. جایی که دنیرو در نقش یک سارق حرفه‌ای، سوژه‌ی اصلی آل پاچینو می‌شود. او یک کارآگاه است.

سنگ‌های انباری (Reservoir Dogs)

کویینتین تارانتینو با نخستین فیلم سینمایی‌اش ثابت کرد نه تنها شناخت خوبی از سینما دارد بلکه سلیقه بسیار متفاوتی با بیشتر همکارانش دارد. این فیلم در سال ۱۹۹۲ اکران شد. داستان آن درباره شش سارق است؛ آقای سفید، آقای طلایی، آقای صورتی، آقای نارنجی، آقای آبی و آقای قهوه‌ای. آن‌ها از طرف خلافکاری به نام جو کپت و پسرش برای سرقت از یک جواهرفروشی استخدام می‌شوند. اما به نظر می‌رسد آقایان رنگارنگ با یک توطئه‌ی شوم مواجه هستند.

بهترین فیلم‌ها درباره «سرقت از بانک» که باید تماشا کنید

مرد نفوذی (Inside Man)

یک سارق شناخته‌شده، همیشه یک گام از پلیس‌ها جلوتر است. تلاش همیشگی پلیس‌ها و کارآگاه‌های مطرح برای دستگیری او که علاقه‌ی خاصی به دستبردزدن از بانک‌ها دارد، معمولا بی‌نتیجه باقی می‌ماند. وقتی او یکی بانک جدید را برای سرقت انتخاب می‌کند و در غارت آن موفق ظاهر می‌شود، رییس بانک تصمیم می‌گیرد به شکلی کاملا جدی پیگیر دستگیری دزد شعبه‌اش باشد. این فیلم با کارگردانی اسپایک لی و هنرنمایی دنزل واشنگتن شاید بهترین فیلمی باشد که درباره سرقت از بانک‌ها ساخته شده است.

بهترین فیلم‌ها درباره «سرقت از بانک» که باید تماشا کنید

شهر (Town)

فیلم «مرد درونی» درام و داستان پیچیده‌ای دارد. اگر حوصله‌ی تماشای یک داستان جدی‌تر را ندارید و دلتان برای لذت‌بردن از یک داستان هیجان‌انگیز تنگ شده است، فیلم «شهر» انتخاب بهتری خواهد بود. یک سارق حرفه‌ای و باتجربه که شناخت خوبی از بانک‌ها دارد، برای یک سرقت جدیدتر آماده می‌شود. او تلاش می‌کند برای دریافت اطلاعات بیشتر، با مدیر یکی از بانک‌هایی که در گذشته به آن هجوم برده است، ارتباط برقرار کند. در این میان یک مامور فدرال استخدام شده تا او را دستگیر کند.

بهترین فیلم‌ها درباره «سرقت از بانک» که باید تماشا کنید

بیبی راننده (Baby Driver)

پسری به نام بیبی عاشق دختری به نام دبورا می‌شود که شغل مشکوکی دارد. بیبی دوست دارد همیشه در کنار دبورا باشد، اما مشکل اساسی آن است که دبورا شغل بیش از حد مشکوکی دارد. با این حال بیبی این چالش را می‌پذیرد و تصمیم می‌گیرد در کنار او کار کند؛ بنابراین وقتی بیبی به خودش می‌آید به این نتیجه می‌رسد برای مجموعه‌ای کار می‌کند که تنها به سرقت‌های بزرگ مشغول است. رییس دیوانه‌ی او، ممکن است بیبی را درگیر دردسر‌های بزرگی کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
بهترین فیلم سرقت پول اسپانیاییه
آخرین اخبار