لزوم مشارکت تمامی دستگاه‌ها برای پیشگیری از شیوع کرونا

فرماندار دشت آزادگان گفت: مقابله با ویروس کرونا مختص شبکه بهداشت شبکه و درمان نیست و باید تمامی دستگاه‌ها برای پیشگیری از شیوع آن همکاری کنند.

حمید سیلاوی فرماندار شهرستان دشت آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی با هدف بررسی راهکار‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا برگزار شد.

او ضمن تقدیر و تشکر از مردم شهید پرور و ولایت مدار دشت آزادگان که با حضور حماسی خود در ۲ اسفند و اثبات وفاداری خود به این نظام مقدس و آرمان‌ها و ارزش‌های نظام اسلامی و درک شرایط حساس داخلی و بین المللی، با تمام وجود باعث عزت و سربلندی ایران اسلامی شدند بیان داشت: در روز‌های گذشته اقدامات پیشگیرانه و مراقبتی خوبی در مواجهه و مقابله با این بیماری در مراکز بهداشتی انجام شده است.

سیلاوی با تاکید بر اینکه باید راه‌های علمی پیشگیری از این ویروس اندیشیده شود اظهار کرد: مقابله با ویروس کرونا مختص به شبکه بهداشت و درمان و زیرمجموعه‌های آن نیست و همه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی شهرستان باید در اجرای برنامه‌ها و دستورالعمل‌ها مشارکت نمایند.

این مقام مسئول ادامه داد: برای مقابله با شیوع این ویروس نیز همکاری مردم، امری بسیار مهم است که با دوری از شایعات و توجه به اخبار منابع رسمی و توصیه‌های بهداشتی پزشکان می‌تواند بسیار کمک کننده باشد و انتظار می‌رود مردم بیش از پیش بهداشت فردی را رعایت نمایند و راه‌های پیشگیری را بسیار آسان دانست.

نماینده عالی دولت در شهرستان دشت آزادگان با اشاره به اینکه با تدبیر مسئولان استانی تمامی مراکز آموزشی شامل؛ مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی آزاد، پیش دبستانی‌ها و مهد‌های کودک تا پایان هفته تعطیل اعلام شده است بیان داشت: شبکه بهداشت و درمان برای پیشگیری از آلوده شدن مراکز عمومی باید سریعا اقدام نماید واز مسئولان امر خواست از طریق رسانه‌های عمومی اطلاع رسانی و فرهنگ سازی نمایند که مردم مراسمات خود را به زمان دیگری موکول کنند و از رفت و آمد و حضور در مکان‌های پر جمعیت پرهیز نموده و در صورت نیاز به انجام، مراقبت‌های بهداشتی لازم را به کار گیرند.

حاتم زاده مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشت آزادگان نیز در این جلسه درخصوص علائم ویروس کرونا با بیان اینکه این بیماری بسیار شبیه به سرما خوردگی و آنفولانزا است و علائمی مانند تب، سردرد و بدن درد، سرفه و آبریزش بینی و علائم تنفسی مانند تنگی نفس از شکایت‌های شایع است گفت: علائم می‌تواند بین ۳ تا ۵ روز طول بکشد و در صورتی که شدید‌تر و پایدارتر از سرما خوردگی باشد، بیمار باید به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه نمایند.

او با بیان اینکه دلیل نگرانی‌های حاضر از این ویروس، قابلیت گسترش سریع آن است تصریح کرد: الحمدالله تاکنون موردی از ابتلا به این بیماری در این شهرستان نداشتیم و اظهار امیدواری کرد با شناخت راه‌های انتقال و راه‌های پیشگیری از این بیماری با سلامتی و کم‌ترین آسیب از این دوران گذر کنیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.